پاورپوینت در مورد کارگاه آموزشی تدوین طرح کسب و کار

نوع فایل : پاورپوینت ( Power Point ) قابل ویرایش تعداد اسلاید ها :34 اسلاید بخشی از اسلاید ها : طرح تجاری چيست؟ Business Plan-BP)) سند مكتوبي است كه در آن تمام پاورپوینت در مورد کارگاه آموزشی تدوین طرح کسب و کار |1904637|arshad100|پاورپوینت در مورد کارگاه آموزشی تدوین طرح کسب و کار , پاورپوینت کارگاه آموزشی تدوین طرح کسب و کار
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پاورپوینت در مورد کارگاه آموزشی تدوین طرح کسب و کار هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

نوع فایل : پاورپوینت ( Power Point ) قابل ویرایش

تعداد اسلاید ها :34 اسلاید

بخشی از اسلاید ها :

طرح تجاری چيست؟ Business Plan-BP))

سند مكتوبي است كه در آن تمام عوامل و استراتژيهاي داخلي و خارجي براي شروع يك سرمايه گذاري جديد تشريح مي گردد.

طرح تجاری یک نقشه راهی است که نشان میدهد:

- اكنون كجا هستیم؟

- قصد داریم به كجا برویم؟

- چگونه به آنجا خواهیم رسيد؟

بايدها و نبايدهاي BP

بايدها:

- بهتر است تعداد صفحات BP بجز ضمائم حداكثر 20 صفحه باشد.

- تا حد امكان بجاي استفاده از توضيحات از ليستهاي تيتر وار براي بيان مطالب استفاده كنيد.

- در جاهاي مناسب از گرافها، دياگرامها، و تصاوير استفاده كنيد.

از فردي ثالث و ترجيحا بي‌اطلاع و بدون آشنايي با زمينه كاريتان بخواهيد BP را بخواند و نظر بدهد.

- مطالب تحقیق شده ، صادقانه و اجزا کار را بخوبی نشان دهد.

-BP حتما همراه با فهرست مطالب باشد.

نبايدها:

-كلمات و جملات طولاني تنها باعث گيج شدن و سر در گمي خواننده مي‌شود.

-عدم استفاده از كلمات فني و اصطلاحات غيرضروري ، مگر واقعا نياز باشد.

-عدم استفاده از حروف مخفف يا كلمات خاص مگر كاملا مصطلح باشد. اگر اين اصطلاح خيلي فني باشد حداقل معني و مفهوم آن را بيان كنيد.

خلاصه مدیریتی

- مهمترین بخش یک Business Plan

- اولین بخش BP است که یک سرمایه گذار آن را می خواند و می تواند آخرین آن نیز باشد.( اگر ضعیف نوشته شده باشد)

- خلاصه ای مختصر و مفید از کل Business Plan

- درک ذهنی اولیه از شما و موسسه تان در ذهن خواننده ایجاد می کند، لذا از جملات مختصر و واضح استفاده کنید.

- از کلماتی استفاده کنید که منطقی، واضح، جذاب و تحریک کننده باشد.

خواننده بتواند آن را در 4 تا 5 دقیقه بخواند و بفهمد و از آن تشویق به خواندن ادامه آن شود.(حداکثر 2 تا 3 صفحه)

پیشنهادها:

Ø حداکثر 3 صفحهØ تمرکز روی فرصتها و مزیتها و اینکه چرا موسسه شما متمایز استØ اطمینان از اینکه صحت ایده ها و ادعاهای شما در این بخش در طول BP به اثبات رسیده است.Ø غیرواقعی صحبت نکنیدØ حتما جزئیات مربوط به میزان خواسته مالی، نحوه مصرف و نحوه بازگشت آن را بیان کنید.Ø خواننده و سلائق وی را در نظر داشته باشید

تشريح موسسهCompany Description

شرکت مشاوره کامپيوتر

- اين شرکت در ابتدا کاملا خصوصی و طبق ضوابط قانون تجارت ایجاد خواهد شد.

- هدف اين است کار با کمترين هزينه ممکن آغاز شده و بدهی نداشته باشد.

- راه اندازی کسب و کار به صورت يک اداره خانگیHome Office) ) خواهد بود.

- کل مخارج راه اندازی شرکت حدود 2000 دلار خواهد بود که همگی از طريق سرمايه شخصی مالک تامين خواهد شد.

- اکثر اين مخارج مربوط به فرایند اداری دوره راه اندازی است

- سرمايه نقدی اوليه معادل هزینه های مقدماتی و 400 دلار برای خريد یک دستگاه چند کاره(تلفن- فاکس و پرينتر) است.

تعریف چشم انداز و ماموریت

چشم انداز:

آرزوی بلند مدت شما که دستيابی به آن چالش برانگیز باشد. کوشش دائمی شما برای دستيابی به آن و دليلی برای بودن

ماموريت:

چيزی که شما قصد داريد بشويد يا انجام دهيد. هر چند ممکن است چالش بر انگيز باشد اما قابل دستيابی است.

تدوين يک ماموريت قوی يعنی شما کسب و کارتان را خوب درک کرده ايد و می توانيد آن را به خوبی برای ديگران نيز تشريح کنيد.