بررسی میل لنگ و ساختمان و انواع و کاربرد آن و بررسی طرز کار موتورها

فهرست: میل لنگ مقدمه ساختمان میل لنگ انواع میل لنگ سایر متعلقات شاتون ساختمان یاتاقان اجزای شاتون بررسي نقش ميل لنگ ها در موتورهاي ديزلي چند زمانه طرز كار موتورها زمان تنفس زمان تراكم زمان قدرت زمان تخليه برررسي مشكلات قلبسازان ميل لنگ در ايران بازسابررسی میل لنگ و ساختمان و انواع و کاربرد آن و بررسی طرز کار موتورها|30010391|arshad100|بررسی میل لنگ و ساختمان و انواع و کاربرد آن و بررسی طرز کار موتورها
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان بررسی میل لنگ و ساختمان و انواع و کاربرد آن و بررسی طرز کار موتورها هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .



فهرست:



میل لنگ



مقدمه



ساختمان میل لنگ



انواع میل لنگ



سایر متعلقات



شاتون



ساختمان یاتاقان



اجزای شاتون



بررسي نقش ميل لنگ ها در موتورهاي ديزلي چند زمانه



طرز كار موتورها



زمان تنفس



زمان تراكم



زمان قدرت



زمان تخليه



برررسي مشكلات قلبسازان ميل لنگ در ايران



بازسازی انواع میل ینگ خودروهای سبک و سنگین و محورهای صنعتی با تکنولوژی پیشرفته



فلايول هاي آلومينيومي ميل لنگ هاي سبک شده



گشتاوري ميل لنگ



تأثير روانكاري بر ميل لنگ ها



موتورهاي شعاعي و ميل لنگها



كاربرد ميل لنگ در اتومبيل ها



طرح ابتكاري مخترع جوان ايراني براي افزايش سرعت و قدرت موتورها



پرسهاي ميل لنگ



خودرو جديد ديزلى با سوخت گياهى وارد بازار اروپا شد















میل لنگ



ریشه لغوی



میل لنگ یک کلمه فارسی است و بیانگر میله‌ای است که از حالت ضخیم خارج شده است. معنای کاربردی میل لنگ عبارتست از یکی از قطعات موتور که باعث می شود قدرت چرخشی تولید شود.



مقدمه



برای آنکه تصوری از شکل فضایی میل لنگ داشته باشید. یک فیلتر دستی را تصور کنید. که قسمت دستگیره آن همان لنگ و طرفین آن (که در یک راستا قرار داند) تکیه گاههای میل لنگ می‌باشند. تعداد لنگ‌های میل لنگ متناسب با تعداد سیلندرهای یک موتور است. بدین شکل که پیستون قرار گرفته در داخل هر سیلندر به یکی از لنگهای میل لنگ متصل می‌گردد. البته این حالت در موتورهای پیستونی که سیلندرهای آنها به شکل ردیفی قرار گرفته‌اند صادق است. <br><br>در موتورهای پیستونی V شکل (موتورهای خورجینی) تعداد لنگ‌های میل لنگ معمولا 2/1 تعداد سیلندرهای موتور است. و به هر لنگ دو پیستون متصل می‌گردد. هدف از استفاده از میل لنگ در موتور اینست که حرکت دورانی تولید گردد. برای مثال همان فیلتر دستی را در نظر بگیرید. در حالیکه که دستگیره فیلتر با استفاده از دست چرخانده می‌شود. در این حالت دستگیره یک مسیر دایره‌ای شکل طی می‌کند. در حالیکه نوک‌ متر در سر جایش در محل ایجاد سوراخ باقی مانده است و تنها در آنجا چرخش می‌کند (دستگیره بر روی محیط دایره سیر می‌کند و نوک متر در مرکز دایره قرار دارد.). <br><br>در موتورهای پیستونی می‌توان نیروی پیستون را به نیروی دست تشبیه کرد که باعث به حرکت در آوردن قسمت لنگ می‌شود (البته اینکار به کمک شاتون انجام می‌پذیرد). هر چند که حرکت پیستون به شکل رفت و برگشتی است، لیکن به علت چرخش قسمت لنگ در میان سر بزرگ شاتون این حرکت به شکل چرخشی در می‌آید و در نهایت ما چرخش مطلوب خوبی را از سر میل لنگ می‌گیریم که می‌توان آنرا به نوک فیلتر تشبیه کرد.