اصول و مباني سازمان و مديريت

تحقيق متشکل از 30 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت بخشی از محتوا :: برخي از فعاليتهاي اين مركز عبارتست از : - انجام تحقيقات علمي بمنظور ارائه روشهاي اندازه گيري براي سنجش آمادگي داوطلبان و پيشرفت تحصيلي دانشجويان. - انجام تحقيقات پژوهشي اصول و مباني سازمان و مديريت|31013179|arshad100|تحقيق اصول و مباني سازمان و مديريت
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان اصول و مباني سازمان و مديريت هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

تحقيق
متشکل از 30 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت

بخشی از محتوا ::
برخي از فعاليتهاي اين مركز عبارتست از :
- انجام تحقيقات علمي بمنظور ارائه روشهاي اندازه گيري براي سنجش آمادگي داوطلبان و پيشرفت تحصيلي دانشجويان.
- انجام تحقيقات پژوهشي در خصوص ارائه معيارهاي علمي براي بهبود عملكرد سنجش آموزش كشور
- بررسي هاي لازم در خصوص تهيه وارائه روشهاي مناسب براي انتخاب شايسته ترين افراد از بين داوطلبان ورود به آموزش عالي
- ارزشيابي برنامه هاي آموزش و مواد آموزشي در دانشگاهها و موسسات آموزش عالي
- انجام تحقيقات لازمدر مورد توانائيهاي دانش آموزان و دانشجويان و فارغ التحصيلان در زمينه مختلف
- برقراري رابطه علمي و پژوهشي با مسوولين ذيربط در دانشگاهها و موسسات آموزش عالي و پژوهشي در چارچوب انجام تحقيقات مربوط
- جمع آوري آمار و اطلاعات لازم در زمينه هاي مختلف آموزشي در دانشگاهها و موسسات آموزش عالي و تجزيه و تحليل كمي و كيفي آنها
- برگزاري كنفرانسها و سمينارهاي لازم و ضروري طبق برنامه هاي تنظيمي در جهت تحقق اهداف مورد نظر
- انجام تحقيقات لازم به منظور تعيين و تشخيص رابطه پذيرش دانشجو در رشته هاي مختلف تحصيلي با نياز جامعه در زمينه هاي مختلف
- انجام پژوهشهاي علمي درخصوص جذب دانش آموختگان در موسسا ذيربط و ارائه طرحهاي تحقيقاتي در مورد افزايش بهره وري آنان در جامعه
- مشاركت و هماهنگي با ساير واحدها در زمينه انتشار كتب و نشريات علمي در زمينه هاي مختلف
ب – دفتر آزمون سازي و روانسنجي
اين دفتر با همكاري گروههاي آزمون‌سازي و روانسجي و همچنين با كمك تعداد زيادي از استادان دانشگاهها و دبيران مجرب دبيرستانها، به تهيه سوال براي آزمونهاي مختلف سازمان مي‌پردازد. از ديگر وظايف مهم دفتر آزمون سازي اين است كه به كمك تجزيه و تحليل آزمونها و استمداد از كارشناسان تست سازي و روانسنجي، ايجاد بانك سوال، حفاظت و نگهداري سوالات و طراحي و آماده سازي سوالات آزمونهاي سازمان همواره درصدد دستيابي به بهترين شيوه‌ها و وسايل سنجش و اندازه‌گيري مي‌باشد.
طراحان سوالات آزمونهاي مختلف سازمان در اين دفتر، در قرنطينه كامل به طرح سوال مي‌پردازند و همزمان با حضور داوطلبان در ساعات برگزاري آزمون در حوزه‌هاي مختلف، طراحان سوال در سازمان حضور يافته و اقدام به پاسخگويي به سوالات و تهيه كليد مي‌نمايند. افزون بر اين، در صورت بروز اشكال در هر يك از سوالات، به رفع آن اقدام مي‌نمايند.
برخي از فعاليتهاي دفتر آزمون سازي و روانسنجي عبارتست از :
تهيه و تحويل سوالات آزمونهاي مختلف در طول سال
تنظيم برنامه زماني براي آزمونهاي مختلف در طول سال
برگزاري جلسات با شركت افراد متخصص و اساتيد دانشگاهها در خصوص مسائل رشته‌هاي مختلف دانشگاهها و ارائه راهكار مناسب
تشكيل كارگاههاي آزمون سازي بوسيله گروه روانسنجي
تجزيه و تحليل كليد سوالات آزمونهاي مختلف در طول سال بوسيله گروه روانسنجي
تهيه گزارشهاي علمي و كارشناسي در زمينه‌هاي مختلف
شركت در جلسات و ايراد سخنراني و پاسخگويي به سوالاتي كه از طرف مردم درباره سازمان مطرح مي‌شود.
ج – دبيرخانه المپياد دانشجويي
اين دبيرخانه مسوول برگزاري المپياد علمي دانشجويي است. منظور از برگزاري المپياد، كشف استعدادهاي درخشان دانشجويان كشور و تشويق و ترغيب آنها به مطالعه و تحقيق در دوران تحصيل و ايجاد فرصتهاي مناسب براي اعتلاي علمي آنان است. لذا در سال 1374 تصميم گرفته شد هر سال نوعي آزمون علمي از محتواي برنامه تحصيلي رشته‌هاي مختلف دوره‌هاي كارشناسي، ترجيحاً همزمان با آزمون ورودي دوره‌هاي كارشناسي، ترجيحاً همزمان با آزمون ورودي دوره‌هاي كارشناسي ارشد، برگزار گردد.
در اين چارچوب، سازمان از سال 1375 تاكنون المپيادهاي علمي دانشجويي كشور را برگزار كرده است كه آزمون مرحله اول همزمان با امتحان كارشناسي ارشد و مرحله دوم به صورت تشكيل اردو در شهرستانها و با همكاري يكي از دانشگاه‌هاي كشور برگزار شده است.
شايان ذكر است براي گسترش المپياد و نيز بين المللي شدن آن، فعاليتهايي انجام شده است كه از اين رهگذر، در رشته رياضي از كشورهاي همسايه نيز داوطلباني در پنجمين، ششمين و هفتمين دوره المپياد حضور يافتند.
نخستين المپياد علمي دانشجويي با شركت 26000 نفر داوطلب همزمان با آزمون كارشناسي ارشد در اسفند ماه سال 1374 در شش رشته شامل رياضي، فيزيك، شيمي، ادبيات فارسي، مهندسي برق و مهندسي عمران برگزار گرديد كه از اين تعداد 150 نفر به مرحله دوم راه يافتند. مرحله دوم اين المپياد در تابستان سال 1375 بصورت اردو در شهر اروميه انجام شد.
دومين المپياد همزمان با آزمون كارشناسي ارشد سال 1376 با شركت 37000 نفر داوطلب در هفت رشته شامل زبان و ادبيات فارسي، فيزيك، شيمي، رياضي، مهندسي برق، مهندسي عمران و الهيات و معارف اسلامي برگزار شد كه از اين تعداد 110 نفر به مرحله دوم راه يافتند. مرحله دوم اين المپياد در تابستان سال 1376 در شهر كرد انجام شد.
سومين المپياد علمي دانشجويي در هشت رشته شامل زبان و ادبيات فارسي، الهيات و معارف اسلامي، فيزيك، شيمي، رياضي، مهندسي برق، مهندسي عمران و مكانيك با شركت 43500 نفر داوطلب همزمان با آزمون كارشناسي ارشد سال 1377 برگزار گرديد كه از اين ميان، تعداد 132 نفر به مرحله دوم راه يافتند. آزمون مرحله دوم اين المپياد در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار گرديد.
چهارمين المپياد علمي دانشجويي در رشته‌هاي رياضي، فيزيك، شيمي، مهندسي برق، مهندسي عمران، مهندسي مكانيك، زبان و ادبيات فارسي و الهيات و معارف اسلامي با حضور 47000 نفرشركت كننده برگزار گرديد كه از اين ميان، 118 نفر واجدين شرايط براي مرحله دوم معرفي شدند. در اين دوره از المپياد، براي اولين بار، رشته پزشكي به مجمع رشته‌هاي ديگر پيوست و از ميان 10000 نفر شركت كننده در آزمون جامع علوم پايه پزشكي كه در شهريور و اسفند ماه سال 1377 برگزار شده بود تعداد 20 نفر به عنوان نفرات برگزيده مرحله اول المپياد پزشكي معرفي شدند و به مرحله دوم راه يافتند. مرحله دوم اين آزمون در بندر شرفخانه انجام شد.
پنجمين المپياد با شركت 60000 نفر همزمان با آزمون كارشناسي ارشد در اسفند ماه سال 1378 برگزار گرديد كه از اين تعداد 128 نفر دانشجوي برگزيده شده از مرحله نخست اين المپياد در نه رشته شامل: زبان و ا دبيات فارسي، الهيات و معارف اسلامي، زيست شناسي، شيمي، فيزيك، مهندسي برق، مهندسي عمران، مهندسي مكانيك و رياضي گزينش شدند و براي شركت در مرحله دوم معرفي گرديدند. مرحله دوم اين المپياد در شهر همدان برگزار شد.