پروپوزال اثربخشی آموزش مداخلات به روش TEACCH (تیچ) به مادران بر کاهش علائم اختلالات طیف اتیسم فرزندا

پروپوزال اثربخشی آموزش مداخلات به روش TEACCH (تیچ) به مادران بر کاهش علائم اختلالات طیف اتیسم فرزندان آنان دارای 22 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد. عنوان پروپوزال: اثربخشی آموزش مداخلات به روش TEACCH (تیچ) به مادران بر کاهش علائم اختلالات طیفپروپوزال اثربخشی آموزش مداخلات به روش TEACCH (تیچ) به مادران بر کاهش علائم اختلالات طیف اتیسم فرزندا|31015413|arshad100|پروپوزال اثربخشی آموزش مداخلات به روش TEACCH (تیچ) به مادران بر کاهش علائم اختلالات طیف اتیسم فرزندان آنان,مداخلات به روش TEACCH ,علائم اختلالات طیف اتیسم ,اتیسم فرزندان
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پروپوزال اثربخشی آموزش مداخلات به روش TEACCH (تیچ) به مادران بر کاهش علائم اختلالات طیف اتیسم فرزندا هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

پروپوزال اثربخشی آموزش مداخلات به روش TEACCH (تیچ) به مادران بر کاهش علائم اختلالات طیف اتیسم فرزندان آنان
دارای 22 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

عنوان پروپوزال: اثربخشی آموزش مداخلات به روش TEACCH (تیچ) به مادران بر کاهش علائم اختلالات طیف اتیسم فرزندان آنان
تعداد صفحه: 22 صفحه
فونت: B ZAR
فاصله سطرها: 1.15
منابع فارسی و لاتین: دارد
پرسشنامه و ضمائم: دارد
بندهای
پروپوزال: عنوان، مقدمه، بیان مسئله، اهمیت و ضرورت تحقیق، اهداف پژوهش
(هدف اصلی، اهداف جزئی)، فرضیه های پژوهش، تعریف مفاهیم پژوهش (تعریف
مفهومی، تعریف عملیاتی)، روش تحقیق، طرح پژوهش، ابزار اندازه گیری، روش
تجزيه و تحليل داده ها و...

5- بيان مسأله (تشريح ابعاد، حدود مسأله ، معرفي دقيق مسأله، بيان جنبه هاي مجهول و مبهم و متغير هاي مربوط به پرسش هاي تحقيق ، منظور تحقيق )

ویرایش پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی اختلالات طیف اتیسم را در طبقه عصبی تحولی آورده است. ویژگی های ضروری اختلال طیف اتیسم عبارتند از: اختلال مداوم در ارتباط اجتماعی و تعامل احتماعی، و الگوهای رفتار، تمایلات، یا فعالیت های محدود، تکراری. این نشانه ها از اوایل کودکی وجود دارند و عملکرد روزانه را محدود یا مختل می کنند. اختلالات طیف اتیسم اختلالاتی را در بر می گیرند که قبلا به عنوان اتیسم بچگانه اولیه، اتیسم کودکی، اتیسم کانر، اتیسم با کارکرد بالا، اتیسم نامتعارف، اختلال رشد فراگیر که به گونه ای مشخص نشده است، اختلال از هم پاشیدگی کودکی و اختلال آسپرگر به آنها اشاره می شد(انجمن روانپزشکی آمریکا، 2013؛ ترجمه سید محمدی، 1393). اختلال اتیسم مشهورترین اختلال در این زمینه است.
اختلال اتیسم یک نوع اختلال فراگیر رشد است که قبل از 36 ماهگی شروع می شود و آغاز آن همواره قبل از 3 سالگی است(کلانتری و گوهری انارکی، 1382). در این اختلال، مغز نمی تواند در زمینه رفتارهای اجتماعی و مهارت های ارتباطی به درستی عمل کند و یادگیری چگونگی ارتباط با دیگران و تعامل اجتماعی مختل می شود کودکان مبتلا به اتیسم در زمینه ارتباط کلامی و غیر کلامی، رفتارهای اجتماعی و بازی مشکل دارند و رفتارهای کلیشه ای از ویژگی بارز آنها به شمار می رود(انا و همکاران، 2008).
DSM-IV-TR از مجموعه وسیع رفتارهایی که در اختلال اتیسم دیده می شود، سه خصوصیت کلیدی را مشخص کرده است: 1) نقص کیفی در روابط اجتماعی؛ 2) نقص شدید در برقراری ارتباط ؛ 3) الگوهای رفتاری محدود، تکراری و کلیشه ای (هالجین و ویتبورن، 2003؛ ترجمه سید محمدی، 1392).
فقدان ارتباط چشمی دوجانبه، محدودیت لبخند اجتماعی؛ علاقه و گرایش ناچیز به چهره ی انسان ها، ناخوشایندی نسبت به برقراری تماس جسمی، نقص در ارتباط کلامی، محدودیت در دیدگاه گیری و درک دیدگاه دیگران، ناکامی در به اشتراک گذاشتن لذت، نقص و محدودیت در بازی مشارکتی، از جمله این محدودیت ها و نقایص اند. رشد و تحول مهارت های بازی نیز در کودکان درخودمانده با نقایص و آسیب هایی همراه است که کاستی و کمبود در کاوش گری در اشیاء، کمبود بازی های ابتکاری و بدیع و نقص و تاخیر در بازی های نمادین از جمله آسیب های و کاستی های عمده این کودکان است(پری لوک و همکاران، 2006).
اگر چه در کودکان فرایند درک و رشد مهارتهای ارتباطی و اجتماعی در دوران کودکی شکل می گیرد، اما در کودکان اتیسم، رشد و شکل گیری مهارت های اجتماعی و ارتباطی با کاستی و محدودیت های بسیار همراه است و لذا نیازمند به مداخله های درمانی و آموزشی است(ماستن، 2008).