پروپوزال تدوین بسته آموزشی مداخلات مدرسه محور مبتنی بر تئوری انتخاب و تعیین اثربخشی آن بر کاهش اجتنا

دانلود ورد با موضوع ب تجربی و افزایش سرزندگی تحصیلی در دانش آموزان دوره متوسطه اول دارای 22 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد. تعداد صفحه : 22 صفحه فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش آماده برای : ارائپروپوزال تدوین بسته آموزشی مداخلات مدرسه محور مبتنی بر تئوری انتخاب و تعیین اثربخشی آن بر کاهش اجتنا|31028221|arshad100|پروپوزال,تدوین,بسته,آموزشی,مداخلات,مدرسه,محور,مبتنی,بر,تئوری,انتخاب,و,تعیین,اثربخشی,آن,بر,کاهش,اجتناب,تجربی,و,افزایش,سرزندگی,تحصیلی,در,دانش,آموزان,دوره,متوسطه,اول,پروپوزال تدوین بسته آموزشی مداخلات مدرسه محور مبتنی بر تئو
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پروپوزال تدوین بسته آموزشی مداخلات مدرسه محور مبتنی بر تئوری انتخاب و تعیین اثربخشی آن بر کاهش اجتنا هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


دانلود ورد با موضوع ب تجربی و افزایش سرزندگی تحصیلی در دانش آموزان دوره متوسطه اول دارای 22 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

تعداد صفحه : 22 صفحه


فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش


آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

قسمتی از متن نمونه:
مقدمه و بیان مسأله

(ورود به موضوع، توضیح روشن مفاهیم، رویکردها وپژوهشهای مرتبط با موضوع شکافها و تناقض هایی زمینه که موجب پیدایش مسأله شده است، بیان روشن مسأله-
حد اکثر دو صفحه
)
بخش قابل توجهی از چالش های زندگی مربوط به دوره ای نوجوانی است که چالش های تحصیلی (به عنوان مثال، سطوح پایین نمرات، استرس های معمول و غیرمعمول)، از جمله این چالش های می باشد. دوران تحصیل، دوره ای از زندگی است که در آن تغییرات شناختی و اجتماعی سریعی اتفاق می افتد (اسپیر، 2000). از این رو انطباق و سازگاری با فرصت ها و چالش های تحصیلی مورد توجه پژوهشگران تعلیم و تربیت بوده است.
تحقیقات نشان داده است یکی از عواملی که در انطباق و سازگاری با چالش های زندگی تاثیر می گذارد اجتناب تجربی است(فورست، پارکر و فاینلی
Forsyth, J. P., Parker, J. D., & Finlay, C. G
، 2003؛پلوم، اورسیلو و لوترک
Plumb, J. C., Orsillo, S. M., & Luterek, J. A
، 2004). اجتناب تجربی عبارت است از عدم تمایل برای تجربه رویدادهای خصوصی دردناک و آزارنده همراه با تلاش هایی برای کنترل و سرکوب و بازداری شکل و فراوانی این رویدادهای خصوصی و زمینه هایی است که این موقعیت ها ایجاد می کنند (هیز، ویلسون، گیفورد، فولتون، استروسال
Hayes SC, Wilson KG, Gifford EV, Follette VM,Strosahl K
، 1996).
به عبارت دیگر، اجتناب تجربی به ارزیابی های منفی افراطی از حس ها، احساسات و افکار خصوصی ناخواسته و عدم تمایل به تجربه کردن این رویدادها و تلاش های عمدی برای کنترل یا فرار از آنها اطلاق می شود (کلارک و تیلر، 2009). اجتناب تجربی شامل مجموعه ای سازه های مرتبط به هم است و فرونشانی تفکر (ونزلاف و وگنر
Wenzlaff, R. M., & Wegner, D. M
، 2000)، فرونشانی هیجانی (گراس و لوینسون، 1993)، مقابله اجتنابی (پنلی، توماکا و ویب
Penley, J. A., Tomaka, J., & Wiebe, S
، 2002) و ارزیابی مجدد (لازاروس، 1993) را شامل می شود. نقش این فرآیند فراتشخیصی در شکل گیری و تداوم بسیاری از اختلالات روانی پررنگ شده است (کلارک و تیلر، 2009) و پژوهش های بسیاری رابطه ی آن را با آسیب شناسی و نحوه ی شکل گیری اختلالات روانی نشان داده اند. برای مثال اجتناب تجربی بویژه فرونشانی تفکر در افسردگی نقش مهمی دارد و افراد مبتلا به افسردگی نسبت به گروه غیر بالینی اجتناب تجربی بیش تری را گزارش می دهند (کاشدان، مرینا و پریب
Kashdan, T. B., Morina, N., & Priebe, S
، 2009؛ مونستس، نیلت، موراس، لاس و بوند
Monsetes, J-L, Villatte, M., Mouras, H., Loas, G.,& Bond, F. W
، 2009). شاهار و هر در پژوهشی از پرسشنامه ی افسردگی بک، پرسشنامه ی اجتناب تجربی و دفترچه خاطرات برای سنجش مقدار افسردگی و اجتناب تجربی استفاده کردند. آنان دریافتند افرادی که نشانگان افسردگی بیشتری داشتند اجتناب تجربی بیش تری را گزارش می دادند (شاهار و هر
Shahar, B., & Herr, N. R
، 2011). علاوه بر این، یکی از ویژگی های اصلی اختلالات اضطرابی اجتناب یا فرار از موقعیت ها یا محرک هایی است که منجر به فراخواندن اضطراب می شوند. پیامد فوری این تلاش ها رهایی آنی از حالت آزاردهنده ای است که فرد تجربه می کند، ولی در طولانی مدت شدت، فراوانی و مدت زمان این تجارب آزاردهنده به حدی می رسد که فرد زندگی اش را محدود می کند. پژوهش های بسیاری نشان داده اند که شدت اجتناب تجربی در اختلالات اضطرابی بالا است. برای مثال در پژوهشی نشان داده شد افرادی که اجتناب تجربی بیشتری تجربه می کنند، اضطراب و ناراحتی عاطفی بیش تری نشان می دهند (فلدنر، زولنسکی، ایفرت، و اسپیرا
Feldner, M. T., Zvolensky, M. J., Eifert, G. H., & Spira, A. P
، 2003). اسمیت
Smith JM
(2008) در پژوهشی دریافت که اجتناب تجربی باعث شکل های بسیاری از آسیب شناسی روانی از جمله سوء استفاده دارویی، اختلال وسواس فکر-عملی، اختلال وحشتزدگی، اختلال شخصی مرزی و
PTSD
می شود
.
هم چنین در پژوهشی نشان داده شد که افراد مبتلا به وسواس مو کندن نسبت به گروه غیر بالینی اجتناب تجربی بیش تری را گزارش می دهند (بگتکا، وودز، و وترنک
Begotka, A. M., Woods, D. W.,& Wetterneck, C., T
، 2004). به علاوه پژوهش های گوناگون نشان داده اند که اجتناب تجربی با هیجانات منفی و مشکلات مقابله ای بیش تر رابطه دارد (کاشدان، برین، افرام و ترهار
Kashdan, T. B., Breen, W. E., Afram, A., & Terhar, D
...