پاورپوینت ويژگيهاوتجزيه و تحليل آزمونهاي چند گزينه اي

دانلود پاورپوینت با موضوع دارای 40 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد. تعداد اسلاید : 40 اسلاید فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس قسمتی از متن نمونه:پاورپوینت ويژگيهاوتجزيه و تحليل آزمونهاي چند گزينه اي|31031693|arshad100|پاورپوینت,,ويژگيهاوتجزيه,,و,,تحليل,,آزمونهاي,,چند,,گزينه,,اي,,پاورپوینت ويژگيهاوتجزيه و تحليل آزمونهاي چند گزينه اي,, پاورپوینت ويژگيهاوتجزيه و تحليل آزمونهاي چند گزينه اي ,,پاورپوینت ويژگيهاوتجزيه و تحليل آزمونهاي چند گزينه اي
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پاورپوینت ويژگيهاوتجزيه و تحليل آزمونهاي چند گزينه اي هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


دانلود پاورپوینت با موضوع دارای 40 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.



تعداد اسلاید : 40 اسلاید




فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش




آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس




قسمتی از متن نمونه:


اسلاید ۱ :

را ……….می نامند.

اسلاید ۲ :

üمتداولترین آزمون عینی است که هم در سنجش توانایی های مختلف و هم در سنجش یادگیری در زمینه های گوناگون تحصیلی مورد استفاده قرار می گیرد.

– این آزمون ها از لحاظ یکنواختی سئوالها، حساسیت کم در مقابل حدس کورکورانه و سهولت تصحیح پاسخنامه ها بهترین نوع آزمونهای عینی می باشند.

ü

اسلاید ۳ :

۱-قسمت اصلی یا تنه سئوال (Stem)، دربرگیرنده مسأله یا موضوعی است که سئوال باید آن را اندازه گیری کند.

۲-گزینه صحیح یا پاسخ سئوال (Key) یکی از گزینه های پیشنهادی است که دانشجو باید آن را انتخاب کند.

۳-گزینه های انحرافی(Distracters) تعدادی گزینه بجز گزینه صحیح است که نقش آنها منحرف نمودن دانشجویانی است که پاسخ درست را نمی دانند.

اسلاید ۴ :

– تعداد گزینه های سئوالهای چند گزینه از ۲ تا ۵ متغیر است.
– هرچه تعداد گزینه ها بیشتر باشد امکان حدس کمتر است.

اما چون معمولا پیدا نمودن بیش از سه پاسخ انحرافی، کار دشواری است، آزمونهای چهار گزینه ای شهرت بیشتری یافته اند.

اسلاید ۵ :اسلاید ۶ :
  • از سایر آزمونهای عینی انعطاف پذیرترند و علاوه بر دانش ، توانایی استدلال، قضاوت و بسیاری بازده های مهم دیگر یادگیری را می سنجد.
  • با استفاده از آنها می توان در یک زمان محدود تعداد زیادی از اهداف آموزش و بخش مهمی از محتوای درس را اندازه گیری نمود.
  • امکان حدس زدن کورکورانه در آنها نسبت به سایر سوالات عینی کمتر است.
  • به سادگی و با عینیت کامل قابل تصحیح هستند
  • دانشجویان و اساتید آن را به سایر آزمونها ترجیح می دهند
  • اگر گزینه های انحرافی با توجه به اشتباهات و کج فهمی های متداول فراگیران تهیه شود، منبع بسیار مناسبی برای تشخیص مشکلات فراگیران است.

    اسلاید ۷ :

    ساختن آنها دشوار است. زیرا معلمان غالبا نمی توانند تعدادی گزینه انحرافی خوب برای سئوالها انتخاب کنند.

    معلمان اغلب سئوالها چند گزینه ای را در حد سنجش اطلاعات جزئی و کم اهمیت طرح می کنند.

    در مقایسه با دیگر آزمونهای عینی (مثل ص و غ) پیدا کردن گزینه درست مستلزم وقت زیادتری است بویژه اگر گزینه های خیلی شبیه بهم ساخته شوند.

    زمانی که به پاسخ های غلط نمره منفی تعلق می گیرد دانشجویان که اهل ریسک می باشند از سایرین نمره بهتری کسب می کنند و افرادی که در پاسخ دادن به این سئوالها خبره ترند نسبت به آن کارها نمره بهتری می گیرند.

    فراگیران قوی بیش از فراگیران معمولی قادر به پیداکردن اشکالات، پیچیدگیها ونظرگاههای واگرا (غیر معمولی) در سئوالها هستند. اما از انجا که تنها یک جواب صحیح در سئوال است، بعلت این تیزبینی، خود دچار اشتباه نمی شوند.

    اسلاید ۸ :

    – همه گزینه های یک سؤال باید متجانس و به موضوع واحدی مربوط باشند. مثال:

    سؤال ضعیف

    دیگوکسین دردرمان کدام بیماری به کار می رود؟

    الف- کاردیومیوپاتی دیلاته

    ب-هنوخ شوئن لاین

    ج-لوسمی حاد

    د-پنومونی

    اسلاید ۹ :

    سؤال بهتر

    دیگوکسین دردرمان کدام نوع از کاردیومیوپاتی زیر به کار می رود؟

    الف- دیلاته

    ب- هیپرتروفیک

    ج- رستریکتیو

    د- نوزادمادر دیابتی