ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانی و اثربخشی مهارتهای زندگی و ارتباطی (فصل دوم )

دانلود در 76 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده. مشخصات محصول: توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه توضیحات نظری کامادبیات نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانی و اثربخشی مهارتهای زندگی و ارتباطی (فصل دوم )|32018812|arshad100|ادبیات نظری سلامت روانی و اثربخشی مهارتهای زندگی و ارتباطی,تحقیقات انجام شده سلامت روانی و اثربخشی مهارتهای زندگی و ارتباطی,پیشینه پژوهش سلامت روانی و اثربخشی مهارتهای زندگی و ارتباطی,مبانی نظری سلامت روانی و اثربخشی مهارتهای زندگی و ارتباطی,چارچ
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانی و اثربخشی مهارتهای زندگی و ارتباطی (فصل دوم ) هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .دانلود
در 76 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

صرف نظر از ديدگاه ها و تعاريف مختلف دربارة سلامت روان ، عوامل متعددي مي توانند تأثير مثبت يا منفي برآن داشته باشند ، از بين اين عوامل مي توان به تأثير آموزش مهارت هاي زندگي در سلامت روانشناختي افراد اشاره كرد ، كه نقش مهارت هاي ارتباطي به عنوان يكي از زير مجموعه هاي اين مهارتها در اين پژوهش مورد بررسي قرار گرفته است .بي شك يكي از نشانه هاي سلامت رواني ، و جود روابط بين فردي مثبت و مؤثر است . روابط گرم و صميمي با انسان هاي ديگر منبع ايمني ، اعتماد ، راحتي و آسايش افراد است و به هنگام رويارويي با مشكلات و در مواقع سخت زندگي ، عانلي كه بيشترين كمك را به فرد خواهد كرد ، توانايي ها و مهارت هاي او خواهد بود .

-مهارتهاي زندگي و مهارت هاي ارتباطي
الف )مهارت هاي زندگي

مهارت هاي زندگي عبارتند از مجموعهاي از توانايي ها كه زمينه سازگاري و رفتار مثبت و مفيد را فراهم مي آورند . اين توانايي ها فرد را قادر مي سازد مسئوليت هاي نقش اجتماعي خود را بپذير و بدن لطمه زدن به خود و ديگران ، با خواست ها ، انتظارات و مشكلات و مشكلات روزانه ، بويژه در روابط بين فردي ، به شكل مؤثري روبرو شود . اين مهارت ها ، تأكيد بر قابليت هاي عملي و موفقيت دارند و از تحليل
نيازها و خواسته هاي اجتماعي ، و الزام هاي روزمره و عادي زندگي استخراج
مي شوند.برخي از آنها به مهارتهاي سازگاري و ارتباطات افراد ، برخي به كارهاي روزمره زندگي و برخي نيز به مهارت هاي شهروندي مربوط مي شوند (اديب ، فردانش،1382).
به عقيده موريس الياس ، مهارت هاي زندگي يعني ايجاد روابط بين فردي مناسب و مؤثر ، ايجاد مسئوليت هاي اجتماعي ، انجام تصميم گيري هاي صحيح ، حل تعارض ها و كشمكشها بدون توسل به اعمالي كه به خود يا ديگران صدمه زند (سازمان جهان بهداشت 1994 ، ترجمه نوري قاسم زاده و محمد خاني ، 1377 ).


قسمتی از پیشینه تحقیق:
پژوهش هاي مختلف حاكي است آموزش مهارت هاي زندگي بررشد رفتارهاي مثبت و سازگاري افراد و كاهش رفتارهاي منفي اثر داشته است (گيليان ،2000). همچنين بوتون و همكاران (1984 – 1980 ) اثر برنامة آموزش مهارت هاي زندگي را بر مصرف الكل ، سيگار و مواد بررسي كردند ، نتايج نشان داد كه آموزش ها بر كاهش موارد ياد شده مؤثر بوده است . نتايج اين تحقيق توسط تحقيقات ديگر از جمله تحقيقات ادكارت و همكاران (1991 )، الياس و همكاران ( 1991 )، پاوني و همكاران (1997 ) كيمس (1997 ) و گيليان (2000) ، نيز مورد تأييد قرار گرفته است (سازمان جهاني بهداشت 1994 ؛ ترجمه نوري و محمد خاني ،1377). همچنين نتايج تحقيقات كانورس و واليتزر (2001 ) نشان داد كه آموزش مهارت هاي زندگي در كاهش مصرف الكل در بين زنان معتاد نيز مؤثر بوده است (كانورس ، واليتزر ، 2001 ) . الياس و همكاران در يك مطالعه طولي 6 ساله در مورد نتايج برنامه پيشگيري اوليه و آموزش مهارت هاي زندگي نشان داده اند كه به دنبال آموزش مهارت ها ، رفتارهاي مناسب اجتماعي افزايش و رفتارهاي منفي و خود تخريبي كاهش مي يابد (الياس و همكاران ، 1993 ؛ نقل از ميرزاده 1381 ).



فهرست مطالب به شرح زیر می باشد:
2-1- مفهوم سلامت
2-2- ابعاد سلامت
- سلامت روان شناختي
2-3-مهارتهاي زندگي و مهارت هاي ارتباطي
2-3-1-حل مساله
2-3-1-1- مؤلفه هاي حل مسأله
2-3-1-2- راهبردهاي مقابله اي
2-3-1-3- سبکهای حل مساً له
2-3-1-4- نقص در حل مسأله و بروز مشکلات روانشناختی در افراد
2-3-2- حل تعارض بین فردی
2-3-2-1- تعریف و ماهیت تعارض
2-3-2-2- انواع تعارض
- 2-3-2-3- منابع تعارض
2-3-2-4- سبک های حل تعارض
2-3-2-5- روشهای پیشگیری و مهار تعارض ها
2-3-3- جرأت ورزی یا ابزار وجود
2-3-3-1- تعریف جرأت ورزی
2-3-3-2- اثر بخشی جرات آموزی در کنترل مشکلات روانشناختی
2-3-3-4- سبک های پاسخدهی افراد
2-3-3-5- انواع جرأت ورزی
2-3-3-6- مؤ لفه های جرأت ورزی
تحقیقات انجام شده در خارج و داخل کشور
منابع مورد استفاده
الف)منابع فارسی


پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.