تحقیق بررسي رابطه بين عزت نفس و افكار غيرمنطقي در دانش آموزان دبيرستان دخترانه

دانلود تحقیق با موضوع بررسي رابطه بين عزت نفس و افكار غيرمنطقي در دانش آموزان دبيرستان دخترانه، در قالب word و در 70 صفحه، قابل ویرایش، شامل: چکیده فصل اول: مقدمه طرح مسئله اهداف پژوهش فرضیات تعریف نظری ضرورت و اهمیت تحقیق کلید واژه فصل دوم: نگاهی بهتحقیق بررسي رابطه بين عزت نفس و افكار غيرمنطقي در دانش آموزان دبيرستان دخترانه|34008502|arshad100|رابطه بين عزت نفس و افكار غيرمنطقي در دانش آموزان,عزت نفس در دانش آموزان دبيرستان دخترانه,افكار غيرمنطقي در دانش آموزان دبيرستان دخترانه,تحقیق عزت نفس,مقاله عزت نفس,پاورپوینت عزت نفس,پایان نامه عزت نفس,عزت نفس دختران,عزت نفس دانش آموزان
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان تحقیق بررسي رابطه بين عزت نفس و افكار غيرمنطقي در دانش آموزان دبيرستان دخترانه هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

دانلود تحقیق با موضوع بررسي رابطه بين عزت نفس و افكار غيرمنطقي در دانش آموزان دبيرستان دخترانه،
در قالب word و در 70 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

چکیده

فصل اول:
مقدمه
طرح مسئله
اهداف پژوهش
فرضیات
تعریف نظری
ضرورت و اهمیت تحقیق
کلید واژه

فصل دوم:
نگاهی به تاریخچه متغیرهای پژوهش
مقدمه
پیشینه نظری
مفهوم عزت نفس
چگونگی پیدایش عزت نفس در افراد
عزت نفس از دیدگاه قرآن ، احادیث و دانشمندان اسلامی
معانی نفس در قرآن کریم
عزت نفس در احادیث اسلامی
نظریه دانشمندان اسلامی درمورد نفس
تفکر غیرمنطقی
دیدگاه های روان شناختی درباره عزت نفس و افکار غیر منطقی
دیدگاه ادلر
دیدگاه اسمیت
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

فصل سوم:
روش تحقیق
مقدمه
جمعیت هدف
ابزار اندازه گیری
ویژگی تست افکار غیر منطقی
روش آماری

فصل چهارم:
یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
توصیف نتایج
یافته ها و تجزیه وتحلیل آن ها

فصل پنجم:نتیجه گیری
بحث
محدودیت های پژوهش
پیشنهادات پژوهش
منابع و ماخذ

ضمائم


قسمتی از متن تحقیق:
هر انسانی بر اساس ملاک ها و معیارهائی که در اختیار دارد، همواره خود را مورد ارزیابی و قضاوت قرار می دهد و میزان کارائی، موفقیت و ارزشمندی خویش را تعیین می نماید. مفاهیمی که در شکل گیری عزت نفس مهم به نظر می رسد عبارت اند از: خود، ادراک هر فرد از خود (شکل گیری تصویر بدن در ذهن)، مفهوم هر فرد از خود (رشد گرایش عاطفی و ارزشی نسبت به بدن و روان خود ، ارزشیابی خود. به موازات تغییر و تحولاتی که در جسم انسان صورت می گیرد، روان او هم دستخوش تغییراتی می گردد. در این مسیر خود که در مرکز ساختار روانی انسان قرار دارد و به عنوان منبع و مرجع فعالیت های فکری، عاطفی و رفتاری انسان ایفای نقش می کند، شکل می گیرد، جسم و روان انسان هر کدام از بخش های متفاوتی تشکیل شده است. تشخیص به موقع نیتزهای کودک و پاسخ به موقع و متعادل به آن ها در رشد اعتماد به نفس او بسیار موثر است، البته این نکته بسیار مهم است که نیازهای انسان در دوران های مختلف دستخوش تنوع و تغییر می گردد (دکتر اسدالهی، موسوی ۱۳۷۶) در رابطه با افکار غیرمنطقی ایس معتقد است که ریشه رفتار غیرانطباقی فرد را باید در ان جستجو کرد، اضطراب و اختلالات عاطفی نتیجه طرز تفکر غیر منطقی و غیرعقلانی است انسان به وسیله اشیای خارجی مضطرب و آشفته نمی شود، بلکه دیدگاه و تصویری که او از اشیا دارد موجب نگرانی و اضطرابش می شوند به نظرایس که از نظریه پردازان اختلالات می باشد افکار و عواطف کنشهای جداگانه ای نیستند از این رو تا زمانی که تفکر فرد غیرمنطقی و غیرعقلانی باشد عواطف فرد نیز مختل خواهد شد و انسان افکار غیرمنطقی را به طور مدام برای خود تکرار میکند بنابراین جنبه ای از صفات پایدار شخصیت را این باورها تشکیل می دهند و همواره در رفتار و عواطف او متجلی می شوند. ابرت ایس بنیانگذار نظریه عقلانی- عاطفی معتقد است که اختلالات عاطفی ناشی از باورها و اعتقادات غیرمنطقی است. بتسون ۱۹۷۲،باور بخشی از تصورات همیشگی یاقضایای تلویحی در ارتبات بین انسان و محیط می دانند که ممکن است این قضایا درست یا نادرست باشد (شفیع ابادی ، ۱۳۷۱) ...