پاورپوینت خلاصه کتاب بديع تالیف دكتر سيروس شمیسا

دانلود کتاب بدیع دکتر شمیسا,کتاب بیان سیروس شمیسا,دانلود کتاب بدیع سیروس شمیسا pdf,خرید کتاب بیان سیروس شمیسا,نگاهی تازه به بدیع,خرید کتاب های سیروس شمیسا,ایران کتاب,کتاب بدیع سیروس شمیسا pdf,کتاب بدیع و بیان شمیسا,نگاهی تازه به بدیع ترب,دانلود کتاب نگاهی تازه به بدیع شمیسا,کتاب بیان,دانلود رایگان کتاب راهنمای ادبیات معاصر سیروس شمیسا,دانلود رایگان کتاب معانی و بیان شمیسا,جواب تمرینات کتاب بدیع دکتر شمیسا,دانلود کتاب بدیع و بیان,دانلود کتاب بیان فارسی pdf,دانلود کتاب معانی شمیسا,سیروس شمیسا pdf,جزوه ادبیات دانشگاه,خلاصه کتاب معانی و بیان,دانلود رایگان جزوات کارشناسی ارشد ادبیات فارسی,دانلود کتاب معانی و بیان علوی مقدم,کتاب نگاهی تازه به بدیع,کتاب بدیع سیروس شمیسا,دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب بديع تالیف دكتر سيروس شمیسا ، در قالب ppt و در 166 اسلاید، قابل ویرایش. بخشی از متن پاورپوینت: در اين درس نخست به تعريف بديع لفظي و پاورپوینت خلاصه کتاب بديع تالیف دكتر سيروس شمیسا|34044721|arshad100|کتاب بديع تالیف دكتر سيروس شمیسا,کتاب بديع دكتر سيروس شمیسا,دانلود کتاب بديع دكتر سيروس شمیسا,پاورپوینت کتاب بديع دكتر سيروس شمیسا,نکات کتاب بديع دكتر سيروس شمیسا,خلاصه کتاب بديع دكتر سيروس شمیسا
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پاورپوینت خلاصه کتاب بديع تالیف دكتر سيروس شمیسا هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب بديع تالیف دكتر سيروس شمیسا،
در قالب ppt و در 166 اسلاید، قابل ویرایش.



بخشی از متن پاورپوینت:

در اين درس نخست به تعريف بديع لفظي و معنوي مي‌پردازيم و بعد به موضوعات مربوط به آرايش كلام ادبي اعم از تشبيه، سجع، تكرار، تمثيل و... به گونه‌اي كه «دانشجويان عزيز بتوانند با يادگيري آن ها، مصداق آن ها را در متون ادبي بيابند.


بديع مطالعه در ابزار و شگردها و فنوني است كه باعث ايجاد موسيقي كلام مي‌شوند (در نثر) و يا موسيقي كلام را افزون‌تر مي‌كنند (در شعر)


بديع بررسي و شناخت ابزار و شيوه‌هايي است كه به وسيلة آن‌ها در بين اجزاء كلام تناسبات و روابط خاصي به وجود مي‌آيد.


اجزاء كلام به وسيلة‌ رشته‌اي از تناسبات و روابط لفظي يا معنايي به يكديگر گره مي‌خورند و شبكه‌اي منسجم از ارتباطات آوايي يا معنايي پديد مي‌آيد كه بدان كلام ادبي مي‌گويند.


«دو كس مردند و حسرت بردند: يكي آن كه داشت و نخورد و ديگر آن كه دانست و نكرد.» آنچه در اين كلام سعدي، موسيقي ايجاد كرده است هماهنگي بين كلمات است كه اصطلاحاً بدان سجع گويند.


آنچه در اين كلام، موسيقي را افزون‌تر كرده است. ترادف صامت «چ» در آغاز كلمات چمان و چرا و چمن است كه باعث شده است علاوه بر وزن، موسيقي ديگري هم در كلام ايجاد شود.


به ابزاري كه موسيقي كلام را به وجود مي‌آورند و يا افزون مي‌كنند و بين اجزاء كلام روابط هنري به وجود مي‌آورند اصطلاحاً «صنعت بديعي» مي‌گويند.


بحث در ابزاري (صنايعي) كه موسيقي لفظي كلام را افزون مي‌كنند يا به وجود مي‌آورند موضوع «بديع لفظي» است.


مطالعه در ابزاري كه موسيقي معنوي كلام را به وجود مي‌آورد موضوع «بديع معنوي» است.
يكي از ويژگيهاي كلام ادبي، داشتن آهنگ است. اما صرف وجود آهنگ، كلام را ادبي نمي‌كند. مثلاً مصراف «ز فروردين چو بگذشتي مه ارديبهشت آيد» داراي آهنگ است اما ادبي نيست.


شاعران بزرگ معمولاً با استفاده از يك يا چند ابزار افزوني موسيقي كلام يا ابزاري كه به كلام انسجامي بيش از حد معمول مي‌بخشد (صنايع بديعي) كلام عادي را تبديل به كلام ادبي مي‌كنند.
سعدي در بوستان ناچار بوده است كه به پند و اندرز بپردازد. پيداست كه پند و اندرز بپردازد. پيداست كه پند و اندرز در اغلب موارد فاقد جنبه‌هاي ادبي است و از مقولة كلام عادي محسوب مي‌شود.


اگر كسي بگويد: «هنگامي كه زنده هستي به فكر عاقبت خود باش زيرا بعد از وفات، خانواده‌ات از طمع مال تو به فكر تو نخواهند بود.» شعاري در سطح كلام عادي داده است ...