تحقیق ملي- مذهبيان نيروي مبارز و مولد

نهضت آزادی,گروه های معاند نظام جمهوری اسلامی,نهضت آزادی و قاسم سلیمانی,حزب ملی ایران,جبهه ملی آزادی,احزاب در ایران pdf,اولین نهضت آزادیبخش ملی,احزاب ایران,جبهه ملی,جریانات سیاسی ایران,نهضت آزادیخواه چیست,احزاب سیاسی اصولگرا,مهندس منصور سحابی,تعریف هویت ملی,متن کوتاه درباره هویت ایرانی,مقالات دینی و اخلاقی,ملی مذهبی سایت,مقاله هویت ایرانی,دانلود مقالات مذهبی pdf,مقاله مذهبی رایگان,هویت ملی ایران,سایت ملي مذهبي,بیوگرافی دکتر محمدعلی مهرآسا,انقلاب مذهبی چیست,مذهبی ها,جریانات,جریان های فکری جامعه,مذهبیون,جریان های فکری ناسیونال لیبرال بر چه اساسی استوار بودند,جریان های سیاسی بعد از کودتای ۲۸ مرداد,اقدامات انقلابیون در تقابل با اندیشه های غربی پهلوی دوم,سه لایه اسلام,تحقیق آماده رایگان,معنی آماد,تحقیق آماده دانش آموزی رایگان,تحقیق آماده دانشجویی,مقاله در مورد آماد و پشتیبانی,آماد مخفف,طرح تحقیق آماده,آماد و پشتیبانی چیست,تحقیق ملي- مذهبيان نيروي مبارز و مولد بخشی از متن تحقیق: با نهادينه‌شدن انديشة مصلحت‌گرا در قانون‌اساسي دوم, ديدگاه‌هاي ايدئولوژيك به عقب رانده شدند, كه به نظر تحقیق ملي- مذهبيان نيروي مبارز و مولد|35011864|arshad100|ملي مذهبيان , تحقیق در مورد ملي مذهبيان , دانلود تحقیق ملي مذهبيان , دانلود رایگان تحقیق ملي مذهبيان , پروژه ملي مذهبيان , مقاله ملي مذهبيان , مقاله در مورد ملي مذهبيان , پروژه در مورد ملي مذهبيان , دانلود پایان نامه ملي مذهبيان , تحقیق آماد,,,
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان تحقیق ملي- مذهبيان نيروي مبارز و مولد هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

تحقیق ملي- مذهبيان نيروي مبارز و مولد


بخشی از متن تحقیق:

با
نهادينه‌شدن انديشة مصلحت‌گرا در قانون‌اساسي دوم, ديدگاه‌هاي ايدئولوژيك
به عقب رانده شدند, كه به نظر مي‌رسد با فروپاشي بلوك شرق,‌ اين روند تقويت
شد. آيا به نظر شما ملي ـ مذهبي‌هاي ملهم از طالقاني, شريعتي و مجاهدين
بنيانگذار, متأثر از چنين فضايي شدند؟ براي توضيح بيشتر اين پرسش بايد
بگويم بعضي‌ها معتقد هستند كه اين حكومت ديني است ولي به لحاظ قانون‌اساسي
عملاً مي‌بينيم فقط اصل چهار بيانگر احكام است كه آن را هم بعد از تجديدنظر
در قانون‌اساسي در سال 1368, مجمع تشخيص مصلحت مي‌تواند وتو كند. اصل
ديگري كه در بازنگري اضافه شد شوراي عالي‌امنيت ملي مي‌باشد كه به هر
مسئله‌اي مي‌تواند رنگ امنيتي بدهند و در شوراي عالي امنيت مطرح كنند, اگر
رهبري هم امضا كند, در سطح نظام قابل اجراست؛ بنابراين درواقع مملكت بر دو
بال امنيت و ظاهراً مصلحت مي‌گردد و دين هم رخت بر بسته است.
جرياني كه
اصطلاحاً مي‌گوييم رفرم‌گرا يا سنتي, در پارادايم سنت مي‌انديشد و از آنجا
كه با مسائل روز دست به گريبان است, سعي مي‌كند تمهيداتي بينديشد, بدون
آن‌كه آن پارادايم دين‌شناسي خودش را نو يا عوض كند. من شما را ارجاع
مي‌دهم به گفت‌وگويي بسيار صريح كه در نشرية كيان (شمارة 40 و 41) بين
آقايان مجتهد شبستري و كديور انجام گرفت. آقاي محسن كديور اصرار داشت كه
بدون تغيير در پارادايم دين‌شناسي ـ دين سنتي حوزه ـ مي‌توان مخالف خشونت
بود. ببينيد! ما هم با اين چندان مخالف نيستيم, ولي در بسياري از جاها
پارادايم دين‌شناسي سنتي نمي‌تواند نيازهاي مدرن و كارآمد را توضيح بدهد.
اين يك مسئلة اصولي در تفكر سنتي رفرم‌گراهاست كه ديدگاه‌هايشان در بسياري
از امور اجرايي در اين كشور نقش داشته است. بعدها در عمل شاهد بوديم كه
هرگاه اين تفكر به عدم كارايي برخورد كرده, سعي نموده است بدون نقد عميق
تئوري و تفكر خود تهميداتي بينديشد. روشنفكران ديني داخل حاكميت و امثالهم
از سه ويژگي شرع, عرف و قانون در قانون‌‌اساسي سخن مي‌گويند, ولي با تعارضي
كه وجود دارد, همواره يكي از اين سه ويژگي مي‌تواند ديگري را به نفع خودش,
نفي كند و لازم نمي‌داند مدل‌هاي جديدي بيابد؛ بدون اين‌كه مباني آن
مدل‌ها را از انديشة خودش بگيرد و مدل‌هاي متناسب با آن انديشه را تعبيه
كند. مجمع تشخيص مصلحت و بحث احكام ثانويه و بعدها قوانيني كه به‌نام
قوانين عرفي در جامعه ما معروف شود ـ و با احكام شريعت و تفكر سنتي هم
چندان هماهنگي ندارد ـ درحقيقت چسباندن وصله‌هاي ناچسبي است كه نتايج خوبي
هم در تاريخ انديشه‌هاي ديني در جامعة ما نداشته است ...


این تحقیق با فرمت word قابل ویرایش در اختیار شما قرار می‌گیرد.
تعداد صفحات تحقیق: 64