تحقیق اثبات وجود خدا از نظر علمی

مشخصات فایل : موضوع : اثبات وجود خدا از نظر علمی، قالبندی : word تعداد صفحات : 32 بخشی از متن تحقیق : داراي درجه M.Sc. و دكتر در فلسفه از دانشگاه نورت وسترن ؛ معلم كالج دولتي همبولت و كالج فني كاليفرنيا، اكنون استاد شيمي كالج دولتي فرسنو در كاليفرنياتحقیق اثبات وجود خدا از نظر علمی|35027929|arshad100|دانلود تحقیق اثبات خدا از نظر علمی, پاورپوینت اثبات خدا از نظر علمی, تحقیق در مورد اثبات خدا از نظر علمی, مقاله اثبات خدا از نظر علمی, دانلود پاورپوینت اثبات خدا از نظر علمی, اثبات خدا از نظر علمیPDF , پروژه اثبات خدا از نظر علمی, تحقیق درباره ی اثب,,,
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان تحقیق اثبات وجود خدا از نظر علمی هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

مشخصات فایل :
موضوع : اثبات وجود خدا از نظر علمی،
قالبندی : word
تعداد صفحات : 32


بخشی از متن تحقیق :

داراي درجه M.Sc. و دكتر در فلسفه از دانشگاه نورت وسترن ؛ معلم كالج دولتي
همبولت و كالج فني كاليفرنيا، اكنون استاد شيمي كالج دولتي فرسنو در
كاليفرنيا؛ عضو هيئت تحريريه روزنامه « تعليم شيميائي» ، متخصص تركيبات
اشباع نشده هيدروكربونها و تأثيرات تعيين نسبت و موقعيت اجزاء هالوژناسيون
بي‌فنيل‌هاي جانشين‌شده .
در عصرما، در نتيجه ترقي علوم هر مسأله‌ايكه
بطور روشن مطرح مي‌شود فوراً حل مي‌گردد. بما آموخته‌اند كه معاني كلمات
تابع حواس خمسه يعني ذائقه ، لامسه، شامه، سامعه و باصره‌اند و چون بشر در
محيط‌هاي مختلف زندگي مي‌كند بدين جهت غالب كلمات معاني متعدد و وسيعي
دارند . مثلاً لفظ خانه هم به غاري كه وحشيان حومه شهر « چي‌هوآهوآ»ي
آفريقا در آن زندگي مي‌كنند اطلاق مي‌شود و هم بكاخ مجال يك ثروتمند
آمريكائي در كاليفرنيا.
درجواب سؤال « آيا خدا وجود دارد؟» بايد پرسيد :
مقصود از خدا چيست ؟ مثلاً اگر بگوئيم، مقصود از خدا نظم و ترتيب و
قوانيني است كه در طبيعت وجود دارد آنوقت ما بهمان چيز قائل مي‌شويم كه
ماديون نيز قائلند ؛ چون آنها نيز وجود نظم وترتيبي را در جهان قبول دارند .
در اين صورت اگر كسي بخواهد متوجه خدا شده نيايشي بكند ، يا نمازي بگزارد ،
بايد مورد توجه و نيايش او جدول تناوب عناصر باشد، البته عناصري كه هيچ يك
به تنهائي يا دسته‌جمعي قادر بپاسخ‌دادن به چنين نيايشگر و نمازگزار
نيستند هر چند نيز نمازگزار خود را از لحاظ روانشناسي ملهم بداند .
خدايان
اغلب مذاهب نيز مخلوق هوي و هوس بشر است و من به آنها هم اعتقاد ندارم .
تنها خدائي كه من مي‌توانم به آن اطمينان و ايمان داشته باشم همانا صانع و
بارئي است كه پيامبران و كتب آسماني بشر را بعبادت وي دعوت مي‌كنند . و
اوست كه در تمام نقاط جهان بندگان خود را مورد رأفت و رحمت قرار مي‌دهد .
آيا
اين خدا حقيقت دارد يا نه؟ و آيا خدا براي راهنمائي بشر پيامبراني مبعوث
ساخته يا نه ؟ پاسخ ا ين دو سؤال بسته بجواب سؤال ديگري است كه آيا
پيامبران و انبياء از لحاظ معني و آگاهي نظير ديگر افراد بشر بودند يا نه ؟
اگر
فرض كنيم كه پيامبران فرقي با ساير افراد بشر نداشتند و از مبدأ و مركزي
الهام و تعليم غيبي نمي‌گرفتند ومعجزات وخوارق اعمال منتسب بديشان
افسانه‌اي بيش نبوده است آنوقت بايد جهاني روي تجارب محسوس بنا كنيم و
حدس‌ها و نظرهاي گستاخانه‌اي درباره ايجاد جهان بيان نمائيم.
روشهاي علمي از تركيب قياس ارسطو با استقراء فرانسيس بيكن بوجود آمده كه دانشمندان بعدي آنها را تكميل نموده‌اند .
در
قياس از يك مقدمه يعني كبري و مقدمه ديگر يعني صغري، نتيجه بدست ميآيد .
مثلاً اگر بگوئيم كه هر اتم كربن خنثي شش الكترون دارد و اين يك اتم كربن
خنثي است پس ما نتيجه خواهيم گرفت كه اين كربن شش الكترون دارد. در استقراء
از حقايق و جزئيات مسلم بقوانين و فرضيه‌ها ميرسيم (كه هميشه در آن اصول
موضوعه يا حقايق غير مسلم علمي وجود دارد .)
اگر نتيجه قياس كاملاً درست
و مستدل باشد و ما بصحت آن اطمينان حاصل كنيم ، كبري كه آنرا به عنوان
فرضيه قبول كرده بوديم اصل مسلم مي‌شود . حقايق مسلم نتايج آزمايشهاي محسوس
قابل تكرارند (كه در اصطلاح علمي و رسمي تجربه ناميده مي‌شوند) مثلاً‌اين
حقيقتي است كه آب از 1/11 در صد هيدروژن و 9/88 درصد اكسيژن تركيب يافته
است چه آزمايشهاي مكرر اين حقيقت را ثابت و مسلم مي سازند .
قوانين
عبارت از تعميم حقايق مسلم است در افراد يك جنس يا يك نوع ؛ مثلاً ما
مي‌توانيم بگوئيم كه در هر تركيب خالص (مانند : آب ، نمك طعام و ني شكر)
نسبت به عناصر تركيب دهنده از لحاظ وزن مساوي است ...