تحقیق مهدويت درفطرت

مشخصات فایل : موضوع : مهدويت درفطرت، قالبندی : Word ( قابل ویرایش ) تعداد صفحات : 42 بخشی از متن تحقیق : بشر در مورد آينده چگونه مي‌انديشد؟ آيا اعتقاد به مهدويت يك اعتقاد به اصطلاح مترقي است يا يك اعتقاد ارتجاعي؟ و آيا ريشه در اعماق وجود انسانها داردتحقیق مهدويت درفطرت|35028683|arshad100|دانلود تحقیق مهدويت درفطرت, پاورپوینت مهدويت درفطرت, تحقیق در مورد مهدويت درفطرت, مقاله مهدويت درفطرت, دانلود پاورپوینت مهدويت درفطرت,تحقیق دانش آموزی مهدويت درفطرت, پروژه مهدويت درفطرت, تحقیق درباره ی مهدويت درفطرت, تحقیق راجع به مهدويت درفطرت, تحق,,,
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان تحقیق مهدويت درفطرت هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

مشخصات فایل :
موضوع : مهدويت درفطرت،
قالبندی : Word ( قابل ویرایش )
تعداد صفحات : 42


بخشی از متن تحقیق :


بشر در
مورد آينده چگونه مي‌انديشد؟ آيا اعتقاد به مهدويت يك اعتقاد به اصطلاح
مترقي است يا يك اعتقاد ارتجاعي؟ و آيا ريشه در اعماق وجود انسانها دارد؟‌
نمونه‌هاي
ذيل، بخشي از نيازها و گرايشهاي متعدد فطري انسانهاست، كه همه آنها اشاره
به يك حقيقت واحد دارند، و آن اينكه آدميان بر اساس فطرت خود جامعه
ايده‌آلي را مي‌طلبند، تا در آن، عموم ابناء بشر به راحتي در كنار يكديگر ،
يكدل و يك زبان، بر مبناي اصول اخلاقي زندگي نمايند، و رهبري را جستجو
مي‌كنند تا در سايه راهبري و دادگريش، تباهي از چهره جهان براي هميشه پاك
شده و مردم از پرتو هدايتش به سرمنزل وحدت و كمال برسند.
كمال پرستي
خوي
كمال پرستي انسان، پيوسته به دنبال رتبه‌اي و منزلتي افزونتر است. تمام
تلاشهاي انسان، براي كسب معرفت و ثروت، قدرت و شهرت، بصيرت و سعادت، از
فطرت كمال پرستي او سرچشمه گرفته است. ويل دورانت فيلسوف معاصر
مي‌گويد:
كشش به سوي مدينه فاضله و كمال مطلوب، در خون ماست و ما را راحت نمي‌گذارد؛ مگر آنكه از رشد و حركت بازمانيم .
گرايش به وحدت
طبيعت
انسان، همواره وحدت‌گرا و وحدت دوست بوده است. از آنجا كه دنياي پس از
ظهور منجي، وحدت و همبستگي جامعه بشري را در بالاترين شكل ممكن دارد، عموم
آدميان در هر زمان و هر مكان خواستار چنين روزگاري بوده اند ، چنانكه
مهاتما گاندي چنين مي‌گويد:
اگر اين جهان نتواند روزي به صورت جهاني واحد درآيد، هيچ ميل ندارم در آن زندگي
كنم .
عدالت خواهي
زشتي
ظلم و ستم، و زيبايي عدل و داد، با سرشت پاك آدميان آميخته است. فطرت
انسان روزگاري را مي‌جويد كه حق و عدالت حاكم شود و جور و خيانت محكوم
گردد. در عين حال، اوضاع كنوني جهان، آينده روشني را براي اهل آن ترسيم
نمي‌كند، به همين دليل در نوشته برنده جايزه نوبل ادبيات 1987، نويسنده
بزرگ روس يوزف برودسكي در مقاله‌اي كه اوضاع دهه آخر قرن حاضر را
پيشگويي و ترسيم كرده مي‌خوانيم
به نظر نمي‌رسد كه طي دهه آينده ،
جامعه به چيزي بيش از آنچه هست ، مبدل شود. بهترين چيزي كه مي‌توان به آن
اميدوار بود، اين است كه كمتر از امروز ناعادلانه باشد .
نياز به امنيت
نياز به امان و آرامش براي حيات بهتر و پردوام، يكي از حاجات فطري، بلكه حقوق طبيعي هر موجود زنده و به ويژه انسان به شمار مي‌آيد.
تنها اميد
مصلحين
و انديشمندان جوامع بشري ، در جستجوي راهي كه پيام‌آور آينده‌اي روشن و
نويدبخش باشد، آرزوهاي خويش را در جوامعي ايده‌آل مجسم ساخته اند ؛ ولي
متأسفانه تمامي آنها جز طرحهايي غيرعملي و رؤيايي بيش نبوده‌اند. جوامع
تشكيل شده از سوي گروهي ديگر چون سازمان ملل و شوراي امنيت و سازمان ع ف و
بين‌المللي و صدها گروه و دسته ديگر كه با اهداف خيرخواهانه و عقل‌پسندانه ،
آغاز به كار نموده‌اند ، نيز در عمل همچون طبل توخالي بوده‌اند. و هرگز
نتوانسته‌اند مرحمي بر زخمهاي بشريت قرار دهند و بالاخره در تأمين امنيت و
آسايش ناتوان مانده‌اند.
واقعيت اين است كه عليرغم عدم موفقيت بشر در
جامعه ايده‌آل، از روزگاران كهن داستان ظهور مصلح، در آخرالزمان، اصلي
اساسي بوده است و پيشينيان بشر، پيوسته آن را به ياد مي‌آورده‌اند.
اصولاً
فتوريسم يعني اعتقاد به دوره آخرالزمان، و انتظار ظهور منجي عقيده‌ايست كه
در كيشهاي آسماني به مثابه يك اصل مسلم، قبول شده است ...