تأثير آموزش مهارتهاي زندگي بر سلامت روان و منبع كنترل ( به شيوه آزمايشي و طرح پيش آزمون- پس آزمون )

خلاصه: انسان با توجه به پيچيدگي‌ها و دشواري‌هاي زندگي جهت رسيدن به رشد و پيشرفت در جنبه‌هاي گوناگون مي‌‌بايست از توانايي لازم و كافي جهت مقابله با موقعيتهاي دشوتأثير آموزش مهارتهاي زندگي بر سلامت روان و منبع كنترل ( به شيوه آزمايشي و طرح پيش آزمون- پس آزمون )|39013162|arshad100|تحقیق تأثير آموزش مهارتهاي زندگي بر سلامت روان و منبع كنترل,مهارت های زندگی,سلامت روان,تاثیر مهارت زندگی بر سلامت روان,تحقیق مهارت‌های زندگی با منبع کنترل,دانلود تحقیق روانشناسی,مقاله در مورد سلامت روان,مقاله mental health,رابطه منبع کنترل و
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان تأثير آموزش مهارتهاي زندگي بر سلامت روان و منبع كنترل ( به شيوه آزمايشي و طرح پيش آزمون- پس آزمون ) هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

خلاصه:
انسان با توجه به پيچيدگي‌ها و دشواري‌هاي زندگي جهت رسيدن به رشد و پيشرفت در جنبه‌هاي گوناگون مي‌‌بايست از توانايي لازم و كافي جهت مقابله با موقعيتهاي دشوار زندگي و همچنين فراهم نمودن شرايط مناسب به منظور پيشرفت همه جانبه برخوردار باشد. بنابراين افراد موفق، تكامل يافته و داراي سلامت رواني كساني هستند كه توانايي و مهارت كافي را در برخورد با شرايط گوناگون زندگي دارند و همواره در صدد تغيير موقعيت خويش در جهت رشد و تكميل هستند. اين ويژگي‌ها نشانگر برخورداري اينگونه افراد از مهارتهاي زندگي مي‌باشد. در حال كه افراد ناموفق و كساني كه به رشد و پيشرفت متعادل در جنبه‌هاي گوناگون زندگي دست نيافته‌اند از سلامت رواني كمتري برخوردارند و همچنين توانايي حل مؤثر مشكلات و مسائل زندگي را ندارند مي‌توان گفت كه فاقد مهارتهاي زندگي كافي هستند. بدين ترتيب برخورداري از مهارتهاي زندگي و به كارگيري آن جهت دستيابي به رشد و كمال مي‌تواند بسياري از مشكلات،‌ ناكامي‌ها و ناهنجاري‌ها را رفع نمايد و در عوض يك زندگي با نشاط، پرتلاش، رو به پيشرفت و كمال،‌ مفيد و سازنده را به ارمغان آورد و چه بهتر است كه كسب اين مهارتها از دوران نوجواني آغاز گردد. با توجه به اينكه تحقيقات بسياري موضوع فوق را مورد تأييد قرار داده‌اند و همچنين باور و اعتقاد پژوهشگر به اينكه لازمه موفقيت و تكامل همه جانبه در زندگي، برخورداري از سلامت رواني و آگاهي از شيوه صحيح و مناسب زندگي و در نتيجه سبك زندگي سالم مي‌باشد، به همين جهت،‌ پژوهش حاضر به بررسي تأثير آموزش مهارتهاي زندگي بر سلامت روان و منبع كنترل نوجوانان پرداخته است.

فهرست:
خلاصه
مقدمه
بیان مساله
اهمیت و ضرورت پژوهش
متغیرهای پژوهش
تعریف علمی و عملیاتی «مهارت‌های زندگی»
تعریف علمی و عملیاتی «سلامت روان»
تعریف علمی و عملیاتی «منبع کنترل»
مبنای تئوریکی برنامه آموزش مهارتهای زندگی
اهداف آموزش مهارتهای زندگی
اهمیت مهارتهای زندگی در سلامت روانی
ابعاد مهارتهای زندگی
پیشینه تحقیقاتی پژوهش
جمع بندی و نتیجه‌گیری از پیشینة تحقیقاتی پژوهش
فرضیات پژوهش
روش بررسی
۱- پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ (GHQ)
۲- پرسشنامه منبع کنترل لونسون
۳- ابزار آموزش مهارتهای زندگی
روش‌های آماری پژوهش
تجزیه و تحلیل علمی
منابع تغییر
مقیاسها
منابع تغییر
مقیاسها
منابع تغییر
مقیاسها
بحث و نتیجه‌گیری
فهرست منابع فارسی