پاورپوینت درس ششم علوم و فنون کلاس یازدهم

دانلود پاورپوینت پایه یازدهم با موضوع درس ششم علوم و فنون ، در قالب ppt و در 17 اسلاید، قابل ویرایش. مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیاء گرامی جهت آموزش و یادگیری. بخشی از پاورپوینت : مثال1: دستت بریده؟ از دانش آموز می پرسم: « دخترم دستت بریده؟» پاورپوینت درس ششم علوم و فنون کلاس یازدهم|39028722|arshad100|پاورپوینت درس ششم علوم و فنون یازدهم , دانلود پاورپوینت یازدهم با موضوع درس ششم علوم و فنون , پاورپوینت کلاس یازدهم در مورد درس ششم علوم و فنون , پاورپوینت کلاس یازدهم , پاورپوینت پایه یازدهم درس ششم علوم و فنون , دانلود پاورپوینت آموزشی کلاس یا,,,
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پاورپوینت درس ششم علوم و فنون کلاس یازدهم هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

دانلود پاورپوینت پایه یازدهم با موضوع درس ششم علوم و فنون ،
در قالب ppt و در 17 اسلاید، قابل ویرایش.
مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیاء گرامی جهت آموزش و یادگیری.


بخشی از پاورپوینت :
مثال1: دستت بریده؟
از دانش آموز می پرسم: « دخترم دستت بریده؟» می گوید: «خانم، انگشتم زخمی شده.» و مجاز را شرح می دهم که به جای این که بگویم انگشتت چه شده؟از واژۀ دست استفاده کردم.دست عضوی از بدن ازکتف تا نوک انگشت هست. پس این جا مجاز به کار بردم. در این قسمت به توضیح قرینه و علاقه می پردازم.
قرینه نشانه ای است که ذهن خواننده را از معنای حقیقی دور می سازد . در این جا "بریدن" قرینه ای است که ما را از معنای اصلی دست دور می کند.
علاقه رابطه و پیوندی است میان معنی حقیقی و غیر حقیقی. این جا "انگشت" جزیی از دست به شمار می آید. کل یعنی دست را گفته ولی جز را در نظر دارم.
مثال2: صورتم زخمی شده.
این مثال و دیگر مثال ها را به عهدۀ خود دانش آموزان می گذارم که مجاز را با توضیحات کامل بازگو نمایند.استفاده از چسب زخم در صورت نیز شبیه مثال بالاست. می توانند به صورت نمایشی اجرای نقش بنمایند. دانش آموز می گوید صورتم زخمی شده. در حالی که جزیی از صورتش مثلا پیشانی زخم شده.
صورت: (حقیقی): قسمتی از بدن
/ (مجاز):پیشانی/قرینه:زخمی شدن/ علاقه: پیشانی جزیی از صورت است ...