تحقیق بررسی شبیه سازی عددی خستگی حرارتی در رشد ترک پره های توربین گازی

تحقیق با موضوع بررسی شبیه سازی عددی خستگی حرارتی در رشد ترک پره های توربین گازی، در قالب ورد ، در 21 صفحه، قابل ویرایش، چکیده پیش از پیدایش توربین گازی، نیروگاههای بخار برای تولید توان محوری مورد استفاده قرار میگرفتند. این نیروگاهها و سیستمهای تولید تحقیق بررسی شبیه سازی عددی خستگی حرارتی در رشد ترک پره های توربین گازی|39030326|arshad100|تحقیق بررسی شبیه سازی عددی خستگی حرارتی در رشد ترک پره های توربین گازی,پاورپوینت خستگی حرارتی
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان تحقیق بررسی شبیه سازی عددی خستگی حرارتی در رشد ترک پره های توربین گازی هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

تحقیق با موضوع بررسی شبیه سازی عددی خستگی حرارتی در رشد ترک پره های توربین گازی،
در قالب ورد ، در 21 صفحه، قابل ویرایش،

چکیده
پیش از پیدایش توربین گازی، نیروگاههای بخار برای تولید توان محوری مورد استفاده قرار میگرفتند. این نیروگاهها و سیستمهای تولید بخار نیازمند استفاده از دستگاه‌های گران قیمت بوده که در عین حال فضای زیادی را اشغال می‌کردند. این بود که اندیشه حذف سیال واسطه و استفاده مستقیم از گازهای داغ حاصل از احتراق برای به حرکت در آوردن توربین نظر طراحان را به خود جلب کرد. در این روش، تبدیل انرژی با هزینه کمتر و در عین حال با اشغال فضای کمترصورت می پذیرد. با وجود بازده کم، حجم کوچک و سبک بودن توربین گاز نظر صنایع مرتبط را به خود جلب کرد.
کمپرسور، محفظه احتراق و توربين اجزاي اصلي توربين هاي گازي مي باشند. وظيفه کمپرسور متراکم کردن هوا مي‌باشد. هوا پس از عبور از فيلترها وارد کمپرسور شده و در آنجا به فشار بالا مي‌رسد. هواي متراکم شده در محفظه احتراق با سوخت مخلوط شده و عمل احتراق انجام مي‌گردد .وظيفه توربين تبديل انرژي گازهاي داغ به انرژي مکانيکي است. از اين انرژي براي به حرکت درآوردن ژنراتور به منظور توليد برق يا به حرکت در آوردن تجهیز دواری که به آن کوپل میشود استفاده مي‌گردد.
توربین‌ها دارای رديف‌هایي از پره‌هاي ثابت و متحرک میباشند. پره‌هاي متحرک بر روي ديسک‌هايي سوار هستند که خود روي محور توربين مونتاژ شده‌اند. پره‌هاي ثابت جريان گازهاي داغ را در مسير مناسب هدايت و سرعت و فشار آن را تنظيم مي کنند. انرژي گازهاي داغ در اثر تماس با پره‌هاي متحرک به صورت انرژي مکانيکي تبديل شده و موجب چرخاندن اين پره‌ها و در نهایت محور توربين مي گردد.