رابطه هوش عاطفی و مهارت های ارتباطی با راهبردهای مدیریت تعارض بین مدیران آموزشی واجرایی
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان رابطه هوش عاطفی و مهارت های ارتباطی با راهبردهای مدیریت تعارض بین مدیران آموزشی واجرایی هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول
مقدمه .................................................................................................................................. 1
زیربنای نظری تحقیق ...................................................................................................... 4
تعارض و ماهیت آن ....................................................................................................... 4
دیدگاه های متفاوت پیرامون تعارض سازمانی ................................................................. 8
انواع تعارض ................................................................................................................. 10
تعارض و اثرات اصلی آن .............................................................................................. 13
علل ایجاد تعارض در سازمان ها .................................................................................... 15
تعارض و تغییر ............................................................................................................... 18
تعاض و اثربخشی سازمان .............................................................................................. 19
راهبردهای پیشگیری و راهكارهای رفع تعارض .............................................................. 20
سبك ها و راهبردهای مدیریت تعارض .......................................................................... 22
تفرقه انداختن و حكومت كردن، سركوب كردن تعارض، حل سازنده تعارض، رویكردهای حل تعارض، چانه زنی، میانجی گری و حكمیت ............................ 22
خلاصه بحث تعارض ................................................................................................... 30
هوش عاطفی ............................................................................................................... 30
هوش عاطفی و ریشه های تاریخی آن .......................................................................... 31
پایه های بیولوژیكی عواطف و هوش عاطفی ............................................................... 35
دیدگاه های متفاوت پیرامون هوش عاطفی .................................................................... 37
مؤلفه های هوش عاطفی گلمن ..................................................................................... 40
مؤلفه خودآگاهی، مؤلفه مدیریت، مؤلفه آگاهی اجتماعی، مؤلفه مهارت های اجتماعی، مؤلفه خودانگیزی .............................................................................................. 40
توجه معاصر به هوش عاطفی ............. .......................................................................... 46
فهرست مطالب
عنوان صفحه
تقسیم بندی افراد بر اساس IQ و EQ از دیدگاه جك بلوك ........................................ 47
نقش وراثت و محیط در هوش عاطفی ........................................................................... 48
ویژگی های افراد با هوش عاطفی بالا و پائین ................................................................ 49
هوش عاطفی در محل كار ............................................................................................. 51
آموزش و یادگیری هوش عاطفی ................................................................................. 55
خلاصه بحث هوش عاطفی .......................................................................................... 57
ارتباطات و چهارچوب مفهومی آن .............................................................................. 58
هدف و اهمیت ارتباطات ............................................................................................. 61
فرایند و انواع ارتباطات................................................................................................ 63
مهارت های ارتباطی مدیران ....................................................................................... 66
تعریف مهارت های ارتباطی ........................................................................................ 66
مهارت های ارتباطی و مؤلفه های آن ........................................................................... 66
مهارت كلامی، مهارت بازخورد و مهارت شنود مؤثر ....................................... 66
خلاصه بحث ارتباطات ................................................................................................. 71
الگو (مدل) .................................................................................................................. 71
نظریه های الگوسازی – انواع الگو ................................................................... 71
بیان مسأله .................................................................................................................... 76
اهمیت و ضرورت تحقیق ............................................................................................. 78
اهداف تحقیق .............................................................................................................. 80
پیش فرض های تحقیق ................................................................................................ 81
محدودیت های تحقیق ................................................................................................. 81
تعریف واژه ها و اصطلاحات ....................................................................................... 82
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل دوم: پیشینه تحقیق
تعارض ....................................................................................................................... 86
تحقیقات انجام شده در داخل كشور ............................................................... 90
تحقیقات انجام شده در خارج از كشور .......................................................... 90
هوش عاطفی
تحقیقات انجام شده در داخل كشور ............................................................... 95
تحقیقات انجام شده در خارج از كشور ........................................................... 98
ارتباطات (مهارت های ارتباطی)
تحقیقات انجام شده در داخل كشور ............................................................... 103
تحقیقات انجام شده در خارج ازكشور ........................................................... 106
نتیجه گیری از مرور ادبیات تحقیق .............................................................................. 108
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
روش تحقیق ............................................................................................................ 111
جامعه آماری ........................................................................................................... 111
نمونه تحقیق ............................................................................................................ 112
متغیرهای تحقیق ....................................................................................................... 112
ابزار های تحقیق ...................................................................................................... 113
نحوه امتیاز دهی و پایایی پرسشنامه های تحقیق ....................................................... 114
نحوه جمع آوری اطلاعات ....................................................................................... 117
روش های آماری .................................................................................................... 117
رعایت مسائل اخلاقی ............................................................................................. 118
مقدمهدانشگاه به عنوان یك عامل اجرایی در آموزش و تربیت فرد وهدایت وی به سمت شهروندی موثر و مفید به حال جامعه ، دارای نقش موثر بوده و بدون تردید تامین كننده ی نیروی انسانی مورد نیاز جامعه درآینده خواهد بود . به همین دلیل امروزه در جوامع مختلف دانشگاه ها از نظر كمی و كیفی رشد و گسترش یافته و تقاضا برای راهیابی روز به روز زیادتر می شود و تعداد كثیری دانشجو برای تحصیل و برخورداری از مزایای آن به این مراكز روی می آورند .
دانشگاه بعنوان یك نهاد تعلیم و تربیت از همه نهادهای اجتماعی پیچیده تر است . دانشگاه همانند سایر سازمان های رسـمی بایستی با وظایف ساخت ، اداره و جهت دادن به تركیب پیچیده ای از منابع انسانی درگیر گردد . بر خلاف اغلب سازمانهای رسمی تولید دانشگاه انسان است و این امر موجب پیدایش مسائل ویژه در مدیریت دانشگاه می گردد .
از جمله مسائلی كه دانشـگاه به عـنوان یك سـازمان با آن روبرو اسـت مساله تعارض[1] و عدم موافقت هاست. فعالیت های سازمانی مستلزم تعامل بین افراد وگروه های سازمان می باشد . در سازمان ها افراد مختلفی در رده های گوناگون مشغول انجام فعالیت ها و وظایف خود می باشند . لازمه انجام این فعالیت ها ارتباط دو جانبه یا چند جانبه افراد با همدیگر بوده كه می توانند زمینه ساز ایجاد تعارض باشند
بنابراین یكی از عمده ترین و در عین حال غیر قابل اجتناب ترین مسائل در سازمان ها تعارض بین افراد و گروه های موجود در آنها می باشد .دانشگاه نیز از این امر مستثنا نیست . « اصولا خمیر مایه مدیریت نظام های آموزشی با تعارض عجین است » (لی فام وهووئه2، 1974، ترجمه نائلی، 1370 ).
باید به خاطر داشت، این وجود تعارض نیست كه باعث اختلال و از هم پاشیدگی روابط در سازمان می شود؛ بلكه مدیریت غیر اثر بخش تعارض ها است كه سبب نتایج نامطلوب می شود . تعارض در حد معقول یك جنبه طبیعی و مطلوب در هر رابطه ای است و اگر مدیریت تعارض به شكل سازنده صورت گیرد بسیار ارزشمند خواهد بود ( كتزلز 3 و همكاران ، ترجمه كریمی ، 1378 ).
بنابراین سازمان های ورزشی بخصوص دانشكده های تربیت بدنی برای اینكه بتوانند برنامه های اصولی تربیت بدنی را در جهت تأمین سلامت جسمانی و روانی دانشجویان ارائه دهند و زمینه های مساعدی را برای رشد و پرورش استعدادهای ورزشی دانشجویان ایجاد نمایند و از حداكثر توان جسمانی و روانی و فكری كاركنان خود بهره گیرند، باید اختلافات ، كشمكش ها و تعارضات را به گونه ای موثر و سودمند اداره كنند . از كسانی كه نقش مهمی در شـناسایی ، هدایت و حل تعارضـات در سـازمان ها دارند ، مدیران آن سـازمان ها می باشند . توانایی برخورد مدیران با تعارض و اداره آن در موفقیت و اثر بخشی كاركنان و سازمان های آنها اثر بسزایی دارد .
یكی از مهمترین عواملی كه تعیین كننده توانایی مدیر در حل موثر تعارض است، برخورداری او از هوش عاطفی[2] است. برخلاف آنچه كه درگذشته تصـور می شد و هوش شناختی را تنها عامل موفقیت افراد می دانستند امروزه هوش عاطفی را از عوامل تعیین كننده موفقـیت افراد در كار و زندگی می دانند (گلمن[3] ، 1995 ) .آنچه كه امروزه هوش عاطفی نامیده می شود، در اصل منبع اصلی انرژی ، قدرت ، آرزو و اشتیاق انسان است و درونی ترین ارزش ها و اهداف فرد را در زندگی فعال می سازد. با توسعه عاطفی فرد می آموزد كه احساسات خود و دیگران را تایید كند و برای آنها ارزش قائل شود و بطور مناسب به آنها پاسخ گوید و در می یابد كه عواطف در هر لحظه از روز اطلاعات حیاتی و سودمندی در اختیار او می گذارند . این واكنش قلبی است كه نبوغ خلاق و شهود را شعله ور می سازد . فرد را با خود صادق می گرداند ، روابط اطمینان بخش برقرار می كند ، تصمیمات مهم را روشن می كند ، قطب نمای درونی برای زندگی و كار فراهم می آورد و شخص را به پیشآمدهای غیرمترقبه و راه حل های موفقیت آمیز رهنمون می سازد ( كوپر[4] ، 1980 ، به نقل از عزیزی ،1377 ) .
تحقیقات نشان می دهند كه حل تعارض در سازمان ها نیاز به ایجاد یك محیط مسالمت آمیز ، كاهش تبعیض وبرقراری عــدالت ، یادگیری مشاركتی ، پیــشگیری از خــشونت و تفــكر انتقـادی دارد ( كاترین[5] ، 1995 ) . مدیرانی می توانند چنین محیط هایی را خلق كنند كه از هوش عاطفی بالایی برخوردار باشند .
مدیر با داشتن شعور عاطفی بالا می تواند نسبت به تعارض آگاهی بیشتری كسب نماید و بدین وسیله سریع تر و صحیح تر تعارض را شناسایی كند و با همدلی و اطمینان به هدایت سودمند آن بپردازد و از این طریق محیطی فراهم آورد كه كاركنان از سلامت روانی بیشتری در آن برخوردار شوند . چرا كه افراد با داشتن یك رابطه سالم ، احساس پذیرش ، درك حمایت ، ارزش ، اعتماد و اهمیت می كنند و این تامین كننده سلامت روانی و افزایش كارایی و سودمندی افراد است . در چنین فضایی است كه مدیریت تعارض به شكل سازنده آن امكان پذیر می شود .
همچنین از دیگر عوامل مؤثر در حل تعارضات در سازمان علاوه بر جلوگیری از دخالت ذهنیت در ارتباطات سازمانی و پذیرش نظرات دیگران و .... برخورداری مدیر از مهارت های ارتباطی می باشد (سلطانی، 1380).
یك مدیر چنانچه بتواند گوینده خوب و فرستنده خوب ، شنونده خوب و گیرنده خوب باشد ، مشاركت افراد درون و بیرون سازمان را از طریق جلب اعتماد فراگیر تامین خواهد كرد و این امر موفقیت او را در دستیابی به اهداف سازمان تضمین خواهد كرد .
دستیابی اهداف آموزش و پرورش در دانشگاه ها منوط به استفاده بهینه از منابع انسانی ، مالی و تجهیزاتی است . اما پویایی نظام آموزشی به عوامل مختلفی از جمله وجود روابط سالم و به دور از هرگونه تیرگی و همكاری و همدلی بین كاركنان دارد تا افراد بتوانند در محیطی پویا و سالم در جهت تحقق اهداف شخصی و سازمانی گام بردارند .
بنابراین مدیران باید این حقیقت را بپذیرند كه تعارض جزء انكار ناپذیر زندگی سازمانی است و مدیریت سازمان چاره ای جز پذیرش آن ندارد .آنها می بایست از تعارض برای افزایـش اثـر بـخشی سـازمان بهره جویند .برای مدیـریت تعارض در سـازمان ها تكنـیك های متـعددی وجـود دارد .همـكاری، مصـالحه، رقـابت، سازش و اجتـناب از روش هـای برخورد با تعـارض است كه در این تحـقیق از آنها در قالب سـه راهبـرد راه حل گرا، عدم مقابله و كنترل نام برده شده است .
پژوهش حاضر سعی بر آن دارد كه نگاهی موشكافانه به مدیران تربیت بدنی و ورزش كه وظایف گوناگونی در محیط دانشگاهی بر عهده دارند ، داشته باشد . از طرفی باید متذكر شد كه بین مدیران آموزشی و اجرایی از نظر نوع كاری كه انجام می دهند ماهیتاً تفاوت هایی وجود دارد . زیرا بخش عمده كار مدیر آموزشی در ارتباط با مسائل آموزشی ، دانشجو و استادان كه صرفا ً مشغول به تحصیل و كار در یك رشته خاصی هستند می باشد . ولی مدیران اجرایی با تمام دانشجویان سر و كار دارند، كه هریك در رشته های خاصی مشغول به تحصیل می باشند .
پژوهش حاضر در نظر دارد كه میزان هوش عاطفی، مهارت های ارتباطی و راهبردهای مدیریت تعارض را در مدیران آموزشی و اجرایی دانشكده ها و گـروه های تربیـت بدنی دانشـگاه های دولتی و دانشگاه های آزاد اسلامی كشور مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد. همچنین ارتباط هوش عاطفی ومهارت های ارتباطی را با راهبـردهای مدیریت تعـارض مورد بررسـی قرار داده و در نـهایت با توجـه به یافته های حاصل از این تحقیق و همچنین مطالعات انجام شده در این زمینه الگوی مناسبی ارائه دهد كه بتواند مدیران را در حل موفقیت آمیز تعارضات كمك نماید.
زیر بنای نظری تحقیقیكی از عمده ترین و در عین حال غیر قابل اجتناب ترین مسائل در سازمان ها تعارض بین افراد و گروه های موجود در آنها می باشد. مدیران معمولاً نسبت به تعارض نگرشی منفی داشته و از آن هراسان و گریزان هستند و سعی در از بین بردن و سركوب كردن یا نادیده انگاشتن آن دارند. علت اساسی این امر، عدم اطلاع از ماهیت و ویژگی های تعارض است.
مفـید و قابل استفـاده بودن تـعـارض، بـسـتگی به شناخت مدیر از ویژگـی های تعـارض، علـل شكل گیری و همچنین توانایی و آمادگی مدیر در حل تعارض دارد. مدیر برای آنكه بتواند اثربخشی سازمان را افزایش دهد به مشاركت و همكاری اعضاء سازمان نیاز دارد؛ در این راستا او باید كاركنان را برانگیزد و به ارتباطات آزاد و دو طرفه معتقد باشد و توانایی حل تعارض میان افراد، گروه ها یا میان دو یا چند دیدگاه را به شیوه ای كه پیامد آنها به دستیابی هدف های سازمان رهنمون شود، داشته باشد.
یكی از مهم ترین عواملی كه تعیین كننده توانایی مدیر در حل مؤثر تعارض است، برخورداری او از هوش عاطفی و مهارت های ارتباطی است. در این فصل ابتدا به بررسی مبانی نظری تعارض و سپس مبانی نظری هوش عاطفی و مهارت های ارتباطی پرداخته می شود و در پایان فصل نظریه های الگو سازی و طرح تحقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
تعارض
تعارض و ماهیت آن [6]:
اگر همكاری و رفتارهای خوب اجتماعی در یك طرف پیوستاری كه چگونگیِ كار كردن افراد وگروهها را با یكدیگر در سازمان ها توصیف می كند، قـرار گیرد؛ در طـرف دیگر آن مطـمئنا ً تعـارض قـرار می گیرد . این واژه معانی زیادی دارد و برای اشاره به رویدادهایی با دامنه وسیع نظیر اضطراب های درونی ناشی از نیازها و خواسته های رقابتی ( تعارض درونی ) تا خشونت باز بین كشورها ( جنگ ) مورد استفاده قرار می گیرد ( بارون وگرین برگ [7]، 1990 ) . در حوزه رفتار سازمانی تعارض عمدتاً به مواردی اشاره دارد كه در آن واحدها یا افراد در درون یك سازمان به جای كار كردن با همدیگر در مقابل یكدیگر كار مـی كنند. فرهنگ لغت وبستر، تعارض را به صورت (نبرد و اختلاف نیروهای متـضاد و تضـاد موجـود بین غرایز یا اخـلاقیات و ایده آل های دینی و اخلاقی) تعریف می كند.. (فیاضی، 1382). رابینز (1990) معتقد است كه تعارض فرایندی است كه در آن شخص اول به طور عمدی می كوشد تا به گونه ای باز دارنده سبب ناكامی شخص دوم در رسیدن به علایق و اهدافش گردد
پرسشنامه شناسایی رابطه مولفه های فرسودگی شغلی و تعارض کار و خانواده با رضایت شغلی در بین زنان شاغل
- پرسشنامه فرسودگی شغلی مزلاچ,دانلود پرسشنامه فرسودگی شغلی مزلاچ,پرسشنامه تعارض کار و خانواده,پرسشنامه تعارض کار-خانواده کارلسون,دانلود پرسشنامه تعارض کار-خانواده کارلسون,پرسشنامه رضایت شغلی بری فیلد و روث,دانلود پرسشنامه رضایت شغلی بری فیلد و روث,روایی و پایایی پرسشنامه رضایت شغلی بری فیلد و روث
- هدف از این می باشد مشخصات فایل تعداد صفحات25حجم84/989 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات کامل هدف از این پرسشنامه شناسایی رابطه مولفه های فرسودگی شغلی و تعارض
چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق مهارت های مدیران آموزشی
- چارچوب مبانی نظری و فصل دوم تحقیق مهارت های مدیران آموزشی, مبانی نظری و فصل دوم تحقیق مهارت های مدیران آموزشی,چارچوب مبانی نظری تحقیق مهارت های مدیران آموزشی,چارچوب مبانی نظری,فصل دوم تحقیق مهارت های مدیران آموزشی
- مشخصات این متغیر:منابع: دارد پژوهش های داخلی و خارجی: دارد کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پژوهش، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده د
مبانی نظری و پیشینه مهارت های مدیران آموزشی
- مبانی نظری و پیشینه مهارت های مدیران آموزشی
- بصورت فایل ورد همراه با منابع انتخاب و انتصاب صحیح مدیران و فواید آن: شكی نیست كه مدیران نقش تعیین كننده در اثربخشی مدارس ایفا میكنند. بنابراین بایستی انتخاب مد
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های مدیران آموزشی
- مبانی نظری , پیشینه تحقیق ,مهارت های ,مدیران آموزشی
- توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه توضیحات نظری کامل
مقاله : تعارض سازماني تعريف، مباني، انواع و مديريت تعارض
- مقالات مدیریت , تعارض در سازمان , انواع تعارض در سازمان , مقاله انواع تعارض و مدیریت تعارض , تعریف تعارض در سازمان , انواع تعارض
- مقاله مدیریت تعارض سازماني تعريف، مباني، انواع و مديريت تعارض در 18 صفحه با فرمت ورد چكيده اين مقاله مفهوم تعارض را شرح داده و تعارض را تعريف ميكند. جايگاه تعار
تحقیق در مورد تعارض سازماني تعريف، مباني، انواع و مديريت تعارض 19 ص
- تحقیق در مورد تعارض سازمانی تعریف, مبانی, انواع و مدیریت تعارض 19 ص ,تعارض سازمانی تعریف, مبانی, انواع و مدیریت تعارض 19 ص,دانلود تحقیق در مورد ت
- لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد صفحه : 18 صفحه قسمتی از متن .doc : تعارض سازماني تعريف، مب
تعارض سازماني تعريف، مباني، انواع و مديريت تعارض
- تعارض سازمانی تعریف, مبانی, انواع و مدیریت تعارض
- لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد صفحه : 18 صفحه قسمتی از متن .doc : چكيده اين مقاله مفهوم ت
تحقیق تعارض سازماني تعريف، مباني، انواع و مديريت تعارض
- تعارض سازماني, تعارضات سازماني, مديريت تعارض,استراتژي ايجاد تعارض ,تعارض سازماني , تحقیق تعارض سازماني , دانلود تحقیق در مورد تعارض سازماني , دانلود تحقیق تعارض سازماني , مقاله در موردتعارض سازماني , پاورپوینت تعارض سازماني , پروژهتعارض سا,,,
- بخشی از متن تحقیق: چكيده اين مقاله مفهوم تعارض را شرح داده و تعارض را تعريف ميكند. جايگاه تعارض در مديريت و سازمان را مورد بررسي قرار ميدهد. انواع تعارضات ساز
تحقیق تعارض سازماني تعريف، مباني انواع و مديريت تعارض
- تعارض سازماني, تعارضات سازماني, مديريت تعارض,استراتژي ايجاد تعارض ,تعارض سازماني , تحقیق تعارض سازماني , دانلود تحقیق در مورد تعارض سازماني , دانلود تحقیق تعارض سازماني , مقاله در موردتعارض سازماني , پاورپوینت تعارض سازماني , پروژهتعارض سازماني , تح,,,
- بخشی از متن تحقیق: چكيده اين مقاله مفهوم تعارض را شرح داده و تعارض را تعريف ميكند. جايگاه تعارض در مديريت و سازمان را مورد بررسي قرار ميدهد. انواع تعارضات ساز
تحقیق بررسی تعارض سازماني تعريف، مباني، انواع و مديريت تعارض
- تعارضات سازماني, مديريت تعارض,استراتژي ايجاد تعارض تعارض سازماني تعريف, مباني, انواع و مديريت تعارض, تحقیق تعارض سازماني , دانلود تحقیق در مورد تعارض سازماني , دانلود تحقیق تعارض سازماني , تحقیق در موردتعارض سازماني , پاورپوینت تعارض سازماني , دانلو,,,
- بخشی از متن تحقیق: مقدمه تعارض پديدهاي است كه آثار مثبت و منفي روي عملكرد افراد و سازمانها دارد. استفاده صحيح و مؤثر از تعارض موجب بهبود عملكرد و ارتقاي سطح س
رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج
- ابعاد هوش اخلاقی,مهارت های اجتماعی,اصول ضروری هوش اخلاقی,عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی,نظریه های پیشرفت تحصیلی,مراحل آماده سازي مهارت هاي اجتماعي,روش های آموزش مهارت های اجتماعی,رویكرد جدید در تدریس مهارتهای اجتماعی
- هدف از این پایان نامه بررسی می باشد مشخصات فایل تعداد صفحات191حجم307/604 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات کامل هدف از این پژوهش بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهار
مبانی نظری رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج
- ابعاد هوش اخلاقی,مهارت های اجتماعی,اصول ضروری هوش اخلاقی,عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی,نظریه های پیشرفت تحصیلی,مراحل آماده سازي مهارت هاي اجتماعي,روش های آموزش مهارت های اجتماعی,رویكرد جدید در تدریس مهارتهای اجتماعی
- هدف از این پایان نامه بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج می باشد مشخصات فایل تعداد صفحات95حجم0/20 کیلوبا
پروپوزال رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج
- ابعاد هوش اخلاقی,مهارت های اجتماعی,اصول ضروری هوش اخلاقی,عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی,نظریه های پیشرفت تحصیلی,مراحل آماده سازي مهارت هاي اجتماعي,روش های آموزش مهارت های اجتماعی,رویكرد جدید در تدریس مهارتهای اجتماعی
- هدف از این پروپوزال بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج می باشد مشخصات فایل تعداد صفحات45حجم0/20 کیلوبایت
پرسشنامه رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج
- ابعاد هوش اخلاقی,مهارت های اجتماعی,اصول ضروری هوش اخلاقی,عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی,نظریه های پیشرفت تحصیلی,مراحل آماده سازي مهارت هاي اجتماعي,روش های آموزش مهارت های اجتماعی,رویكرد جدید در تدریس مهارتهای اجتماعی
- هدف از این پرسشنامه بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج می باشد مشخصات فایل تعداد صفحات12حجم0/20 کیلوبایت
مبانی نظری و پیشینه هوش معنوی و راهبرد های مدیریت تعارض
- مبانی نظری و پیشینه هوش معنوی و راهبرد های مدیریت تعارض
- بصورت فایل ورد همراه با منابع 2- مبانی نظری.................................................................. 15 2-1- مقدمه.....................................
ماهیت و ویژگی های مهارت های ارتباطی و بررسی مولفه های آن
- مهارت هاي ارتباطي مديران,ویژگی های مهارت های ارتباطی,مولفه های مهارت های ارتباطی,تعریف نظری مهارت هاي ارتباطي,تعریف عملیاتی مهارت هاي ارتباطي,چارچوب مفهومی مهارت های ارتباطی,تحقیق کامل در مورد مهارت هاي ارتباطي
- هدف از این تحقیق می باشد مشخصات فایل تعداد صفحات38حجم239/768 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات کامل هدف از این تحقیق ماهیت و ویژگی های مهارت های ارتباطی و برر
بررسی رابطه بین سبک های مدیران و رضایت شغلی کارکنان مدرسه
- مدیریت اداری ,نظریه کلاسیک سازمان,انواع سبکهای مدیریت,انواع رضایت شغلی,کارکنان مدرسه,تحقیق علوم تربیتی,دانلود تحقیق روانشناسی,تحقیق رضایت شغلی,نظریه پیوستگی رفتار رهبری,انواع سبکهای مدیریت,تحقیقات رابینسون,تحقیقات یانگ وریکی,تحقیقات اینین
- فهرست مطالب : فصل اول (معرفی تحقیق) چکیده مقدمه بیان مسئله اهمیت و ضرورت تحقیق اهداف فرضیه های تحقی تعریف عملیاتی فصل دوم (ادبیات و پیشینه تحقیق) مقدمه الف) مبا
بررسی رابطه بین تیپهای شخصیتی مدیران و اثربخشی آنان
- بررسی رابطه بین تیپهای شخصیتی مدیران ,اثر بخشی تیپ مدیران,پوشش مدیران,تیپ مدیران,تاثیر پوشش بر اثر بخشی مدیریت,رابطه تیپ شخصیتی و مدیریت,پایان نامه مدیریت,پایان نامه تیپ شخصیتی مدیران,شخصیت و اثر بخشی مدیران,انواع تیپ شخصیتی مدیریتی,تاثیر
- چكيده: پژوهش حاضر به منظور بررسي رابطه بين تيپهاي شخصيتي مديران و اثر بخشي آنان در مدارس ابتدايي ناحيه 5 مشهد انجام گرفت. فرضيه اصلي اين پژوهش اين است كه بين تي
تحقیق بررسی رابطه بین سبک های مدیران و رضایت شغلی کارکنان مدرسه
- تحقیق رضایت شغلی کارکنان مدرسه,تحقیق در مورد رضایت شغلی کارکنان مدرسه,دانلود تحقیق رضایت شغلی کارکنان مدرسه,پروژه رضایت شغلی کارکنان مدرسه,مقاله رضایت شغلی کارکنان مدرسه,پایان نامه پیرامون رضایت شغلی کارکنان مدرسه,تحقیق روانشناسی رضایت شغلی کارکنان ,,,
- دانلود تحقیق با موضوع بررسی رابطه بین سبک های مدیران و رضایت شغلی کارکنان مدرسه، در قالب Word و در 71 صفحه قابل ویرایش. فهرست مطالب: فصل اول (معرفی تحقیق) چکیده
بررسی رابطه بین سبک های رهبری مدیران مدارس براساس نظریه لیکرت با رضایت شغلی دبیران
- نظریه لیکرت,رضایت شغلی,سبک های رهبری,رضایت شغلی دبیران,سبک رهبری لیکرت,سبکهای رهبری مدیران,سبکهای رهبری مدیران مدارس,رابطه بین سبک های رهبری مدیران با رضایت شغلی,دانلود مقاله رضایت شغلی,دانلود مقاله سبکهای رهبری مدیران مدارس
- هدف از این مقاله بررسی رابطه بین سبک های رهبری بر اساس نظریه لیکرت مدیران مدارس با رضایت شغلی دبیران مقطع متوسطه شهرستان پارس آباد می باشد مشخصات فایل تعداد صفح
تحقیق بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی
- تحقیق بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی,آریافایل,مقاله بررسی هوش اخلاقی,پروژه بررسی مهارتهای اجتماعی,پایان نامه رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی,پایان نامه عملکرد تحصیلی,پاورپوینت مهارتهای اجتماعی,پاورپوینت بررسی ,,,
- ، در قالب ورد و قابل ویرایش: قسمتی از متن: مقدمه: انسان موجودی اجتماعی است و به همین دلیل ازلحظه تولد تا آخرعمردراجتماع به سر می برد ودائما درتعامل با انسان های
مبانی نظری و پیشینه رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی
- مبانی نظری و پیشینه رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی
- بصورت فایل ورد همراه با منابع مقدمه. 14 مبانی نظری پژوهش... 14 اصول ضروری هوش اخلاقی.. 16 ابعادهوش اخلاقی ازدیدگاه لنیک و کیل. 17 مؤلفه های هوش اخلاقی لنیک وکیل
پاورپوینت مهارتهای بلوغ عاطفی با رویکرد ایمانگزینی
- مهارتهای بلوغ عاطفی با رویکرد ایمانگزینی, دانلود پاورپوینت مهارتهای بلوغ عاطفی با رویکرد ایمانگزینی, پاورپوینت در مورد مهارتهای بلوغ عاطفی با رویکرد ایمانگزینی, تحقیق مهارتهای بلوغ عاطفی با رویکرد ایمانگزینی, پاورپوینت درباره مهارتهای بلوغ ع,,,
- دانلود ، با فرمت ppt و در 204 اسلاید قابل ویرایش. بخشی از متن پاورپوینت: مقدمه خداوند مقدرات انسان را در اجتماع و با اجتماع قرار داده است و هیچ راهی به جز باهم
فرآیندهای عاطفی و شناختی در مهارت های اجتماعی
- طبقه بندی مهارت های اجتماعی,ویژگی های مهارت های اجتماعی,پایان نامه مهارت های اجتماعی نابینایان,فرآیندهای عاطفی در مهارت های اجتماعی,فرآیندهای شناختی در مهارت های اجتماعی,سازگاری اجتماعی افرد دارای نقص بینایی,آموزش مهارت های اجتماعی به نابینایان
- هدف از این پایان نامه فرآیندهای عاطفی و شناختی در مهارت های اجتماعی می باشد. مشخصات فایل تعداد صفحات64حجم364/130 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات کامل هدف از
پاورپوینت بررسی اصول مهارت های بلوغ عاطفی با رویکرد ایمان گزینی
- پاورپوینت بلوغ عاطفی,پاورپوینت مهارت های بلوغ عاطفی,پاورپوینت ایمان گزینی,پاورپوینت در مورد بلوغ عاطفی,دانلود پاورپوینت بررسی اصول مهارت های بلوغ عاطفی,پاورپوینت در مورد بررسی اصول مهارت های بلوغ عاطفی
- دانلود مشخصات فایل تعداد صفحات102حجم3373/544 کیلوبایت فرمت فایل اصلیpptx توضیحات کامل دانلود پاورپوینت بررسی اصول مهارت های بلوغ عاطفی با رویکرد ایمان گزینی جهت
پاورپوینت بلوغ با هم بودن مهارتهای بلوغ عاطفی با رویکرد ایمان گزینی
- پاورپوینت بلوغ,پاورپوینت مهارت های بلوغ عاطفی,پاورپوینت رویکرد ایمانگزینی,پاورپوینت مهارت بلوغ عاطفی
- دانلود پاورپوینت بلوغ با هم بودن مهارتهای بلوغ عاطفی با رویکردایمانگزینی مشخصات فایل تعداد صفحات102حجم3375/827 کیلوبایت فرمت فایل اصلیpptx توضیحات کامل دانل
پاورپوینت کتاب بلوغ با هم بودن مهارت های بلوغ عاطفی با رویکرد ایمان گزینی
- پاورپوینت کتاب بلوغ با هم بودن مهارت های بلوغ عاطفی با رویکرد ایمان گزینی,دانلود پاورپوینت کتاب بلوغ با هم بودن مهارت های بلوغ عاطفی با رویکرد ایمان گزینی,
- دانلود در 204 اسلاید با فرمت pptx مشخصات فایل تعداد صفحات204حجم4380/931 کیلوبایت فرمت فایل اصلیpptx توضیحات کامل دانلود پاورپوینت کتاب بلوغ با هم بودن مهارت های
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح وظایف مدیریت و استفاده بهینه مدیران از كاركنان
- رهبری,برنامهریزی,سازماندهی,مدیریت علمی,مدیریت منابع انسانی,استفاده بهینه از كاركنان,دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح وظایف مدیریت و استفاده بهینه مدیران از كاركنان,شناسایی عوامل مؤثر در عدم استفاده بهینه از كاركنان,خرید پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشن
- توجه به كاركنان بهعنوان مهمترین منابع ارزشمند سازمان، موضوعی است كه در درهة اخیر طرفداران زیادی پیدا كرده است هماكنون مدیران به نقش اساسی كاركنان در سازمان پ
پروپوزال رشته مدیریت بررسی رابطه بین هوش معنوی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی
- دانلود پروپوزال رشته مدیریت , پروپوزال آماده مدیریت , دانلود پروپوزال آماده مدیریت , نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد مدیریت , پاورپوینت پروپوزال مدیریت , پروپوزال مدیریت , رایگان , روش تحقیق , پروپوزال پر شده رشته مدیریت , دانلود پروپوزال مدیریت , پروپ,,,
- دانلود پروپوزال مدیریت ، ( مناسب برای درس روش تحقیق مقطع کارشناسی ارشد )این فایل یک نمونه پروپوزال آماده و تکمیل شدهٔ رشته مدیریت ، می باشد که طبق اصول و استان
پاورپوینت رابطه مدیریت دانش و مدیریت عملکرد مدیران
- پاور پوینت رابطه مدیریت دانش و مدیریت عملکرد مدیران
- پاور پوینت رابطه مدیریت دانش و مدیریت عملکرد مدیران
پاورپوینت مهارت های ارتباطی در محیط های کاری
- پاورپوینت مهارت های ارتباطی در محیط های کاری,دانلود پاورپوینت مهارت های ارتباطی در محیط های کاری,پاورپوینت روش های برقراری ارتباط را نام ببرید,پاورپوینت مهارت های برقراری ارتباط با همکاران
- دانلود در 78 اسلاید با فرمت pptx مشخصات فایل تعداد صفحات78حجم2875/521 کیلوبایت فرمت فایل اصلیpptx توضیحات کامل دانلود جهت رشته مدیریت در قالب 78 اسلاید و با فرم
کاربرگ های مهارت های ارتباطی و غنی سازی زندگی زناشویی
- کاربرگ های مهارت های ارتباطی,کاربرگ های غنی سازی زندگی زناشویی
- مشخصات فایل تعداد صفحات7حجم219/1020 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات کامل شامل 7 کاربرگ می باشد . که در آنها مسائل؛ مهم ترین اهداف، نقاط قوت و ضعف شیوه ارتبا
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه های مهارت های ارتباطی 38 صفحه
- فصل دوم پایان نامه مولفه های مهارت های ارتباطی,مبانی نظری مولفه های مهارت های ارتباطی,پیشینه تحقیق مولفه های مهارت های ارتباطی,پیشینه داخلی مولفه های مهارت های ارتباطی,پیشینه خارجی مولفه های مهارت های ارتباطی,پیشینه پژوهش مولفه های مهارت های ارتباطی,پیشینه نظری مولفه های مهارت های ارتباطی
- دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه های مهارت های ارتباطی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و
پروتکل درمانی و برنامه آموزشی مهارت های هوش هیجانی
- دانلود پروتکل درمانی,خرید پروتکل درمانی,پروتکل های درمانی در روانشناسی,پروتکل درمانی مهارت های هوش هیجانی,دانلود پروتکل درمانی مهارت های هوش هیجانی,خرید پروتکل درمانی مهارت های هوش هیجانی,طرحواره درمانی آموزش مهارت های هوش هیجانی,پروتکل گروه درمانی آموزش مهارت های هوش هیجانی
- دانلود و خرید پروتکل درمانی (پکیج آموزشی) برنامه آموزشی اثربخشی گروه درمانی مهارتهای هوش هیجانی مشخصات فایل تعداد صفحات60حجم220/419 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx
اثر بخشی برنامه آموزشی گاردنر بر مهارت های هوش چندگانه
- اثر بخشی برنامه آموزشی گاردنر بر مهارت های هوش چندگانه
- فصل اول (مقدمه و بیان مسئله) مقدمه. 1 بیان مسئله. 3 ضرورت و اهمیت پژوهش.... 8 اهداف پژوهش.... 14 هدف كلی. 14 اهداف فرعی.. 14 هدف غایی.. 14 سؤال پژوهش.... 15 فرض
رابطه بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان در مدارس راهنمای
- عزت نفس مدیران,نقش مدیر در مدرسه,تحقیق شخصیت مدیران مدرسه,رابطه عزت نفس مدیران و اثر بخشی آن,مدیران مدرسه های راهنمایی,پایان نامه علوم اجتماعی,دانلود تحقیق در مورد عزت نفس,پروژه عزت نفس,پایان نامه رابطه بین عزت نفس مدیران و اثر بخشی آنان در م
- چکيده : پژوهش حاضر به منظور رابطه بين عزت نفس مديران و اثر بخشي آنان در مدارس راهنمايي دخترانه ناحيه 2 آموزش و پرورش شهرستان مشهد انجام گرفت. فرضيه اساسي در اين
بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران
- بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران,پایان نامه ارتباط سازمانی,پایان نامه مدیریت,قدرت مدیران,ارتباط سازمانی مدیران,مدیریت سازمانی,پایان نامه در مورد نحوه مدیریت,مدریت نوین,دانلود تحقیق درباره ارتباط سازمانی,پروژه ارتب
- چکیده: پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین منابع قدرت مدیران و اثربخشی ارتباطات سازمانی میپردازد. هدف، بررسی رابطه بین هر یک از منابع قدرت مدیران بر حسب ردهبندی ف
رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران
- فاصله قدرت در سازمان,فاصله قدرت هافستد,شاخص فاصله قدرت,سبک رهبری معنوی,پیش بینی سبک رهبری معنوی,رابطه فاصله قدرت و سبک رهبری معنوی,رهبری معنوی در سازمان های آموزشی,سبک رهبری معنوی مدیران در دانشگاه,پایان نامه فاصله قدرت,پایان نامه سبک رهبری معنوی
- هدف از این پایان نامه بررسی در دانشگاه می باشد مشخصات فایل تعداد صفحات141حجم319/158 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات کامل این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین فا
مبانی نظری رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران
- فاصله قدرت در سازمان,فاصله قدرت هافستد,شاخص فاصله قدرت,سبک رهبری معنوی,پیش بینی سبک رهبری معنوی,رابطه فاصله قدرت و سبک رهبری معنوی,رهبری معنوی در سازمان های آموزشی,سبک رهبری معنوی مدیران در دانشگاه,مبانی نظری فاصله قدرت,مبانی نظری سبک رهبری معنوی
- هدف از این مبانی نظری بررسی رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران در دانشگاه می باشد مشخصات فایل تعداد صفحات62حجم248/808 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات
پروپوزال رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران
- فاصله قدرت در سازمان,فاصله قدرت هافستد,شاخص فاصله قدرت,سبک رهبری معنوی,پیش بینی سبک رهبری معنوی,رابطه فاصله قدرت و سبک رهبری معنوی,رهبری معنوی در سازمان های آموزشی,سبک رهبری معنوی مدیران در دانشگاه,پروپوزال فاصله قدرت,پروپوزال بینی سبک رهبری معنوی
- هدف از این پروپوزال بررسی رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران در دانشگاه می باشد مشخصات فایل تعداد صفحات50حجم196/585 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات ک
پرسشنامه رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران
- پرسشنامه فاصله قدرت,دانلود پرسشنامه فاصله قدرت,پرسشنامه استاندارد فاصله قدرت,پرسشنامه محقق ساخته فاصله قدرت,دانلود پرسشنامه رهبری معنوی,پرسشنامه استاندارد رهبری معنوی,پرسشنامه سبک رهبری معنوی,پرسشنامه رهبری معنوی ضیائی و همکاران (1387)
- هدف از این پرسشنامه بررسی رابطه بین فاصله قدرت و رهبری معنوی مدیران در دانشگاه می باشد مشخصات فایل تعداد صفحات18حجم173/968 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات ک
پاورپوینت رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران
- پاورپوینت ارتباطات سازمانی,پاورپوینت اثربخشی ارتباطات سازمانی,پاورپوینت قدرت مدیران,پاورپوینت منابع قدرت مدیران
- دانلود مشخصات فایل تعداد صفحات51حجم71/77 کیلوبایت فرمت فایل اصلیpptx توضیحات کامل دانلود جهت رشته مدیریت در قالب 51 اسلاید و با فرمتpptxبصورت کامل و جامع و با ق