اهمیت برقراری سیستم حسابداری در سازمان های دولتی شهرداری چالوس

دانلود پایان نامه مشخصات فایل تعداد صفحات80حجم0/419 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc توضیحات کامل پایان نامه رشته حسابداری اهمیت برقراری سیستم حسابداری در سازمان های دولتی (مطالعه موردی:شهرداری چالوس) مقدمه اهمیت برقراری سیستم حسابداری در سازمان های دولتی اهمیت برقراری سیستم حسابداری در سازمان های دولتی شهرداری چالوس|42030469|arshad100|سیستم حسابداری,حسابداری دولتی,بودجه و حسابداری بودجه,سیستم حسابداری در سازمانها,اهمیت برقراری سیستم حسابداری در سازمان های دولتی شهرداری چالوس,دانلود پایان نامه رشته حسابداری
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان اهمیت برقراری سیستم حسابداری در سازمان های دولتی شهرداری چالوس هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

دانلود پایان نامه


مشخصات فایل
تعداد صفحات80حجم0/419 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
پایان نامه رشته حسابداریاهمیت برقراری سیستم حسابداری در سازمان های دولتی

(مطالعه موردی:شهرداری چالوس)

مقدمه اهمیت برقراری سیستم حسابداری در سازمان های دولتیاداره امور سازمان های عمومی و خصوصی دارای شعب متعدد است که اداره امور مالی از مهمترین و اساسی ترین آن ها محسوب می شود. در موسسه دولتی یا غیر دولتی ناگزیر از برقراری سیستمی صحیح برای اداره امور مالی خود می باشد. بدون ایجاد چنین سیستمی برای اداره امور مالی مستلزم استفاده کامل از روش های حسابداری و پیروی از اصول و فن حسابداری و حسابرسی است. منظور اصلی از برقراری سیستم حسابداری عبارت است از تهیه و تنظیم اطلاعات مالی مربوط به یک سازمان که مورد احتیاج و بررسی مدیر یا مدیران، صاحبان سرمایه و بستانکاران آن سازمان ، دولت و عموم مردم می باشد. اتخاذ روش های صحیح برای نیل به این منظور و تهیه گزارش های مالی دقیق و قابل اطمینان برای موسسات گوناگون صرف نظر وسعت، طرز اداره، حدود فعالیت و انتفاعی یا غیر انتفاعی بودن آنها حائز کمال اهمیت می باشد. در سازمان های دولتی این مساله بایستی مورد توجه خاص قرار گیرد، زیرا، نتایج حاصل از عملیات در این قبیل از موسسات یکی از مفیدترین و مسائل سنجش کارایی، لیاقت و صداقت افرادی است که اداره عمومی یک ملت به دست آنها سپرده شده است. کلمات کلیدی:سیستم حسابداریسازمان های دولتیبودجه و حسابداری بودجهشهرداری چالوس تعریف حسابداری دولتی حسابداری به انحاء گوناگون تعریف شده است. کاملترین تعریف فن حسابداری به شرح زیر است: « حسابداری عبارت از فن ثبت ، طبقه بندی و تلخیص فعالیت های مالی یک موسسه در قالب اعداد قابل سنجش ، پول و تقسیم نتایج حاصل بررسی این ارقام» تعریف حسابداری دولتی خارج از حدود تعریف مذکور نیست؛ و در این سازمان ها باید کلیه مطالعه و بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد. حسابداری دولتی نظامی است که اطلاعات مالی مربوط به فعالیت مالی سازمان های دولتی را جمع آوی و گزارش می نماید تا بتوان در مورد تخصیص منابع مالی آن ها به برنامه ها و عملیات مختلف و تصمیمات صحیح و مناسب و تصمیمات صحیح و مناسب اتخاذ نمود. به عبارت دیگر حسابداری دولتی، عبارت است از کلیه عملیات مربوط به تجزیه و تحلیل و ثبت طبقه بندی و تلخیص و گزارش دهی و تفسیر مغایرت های مالی سازمان هایی دولتی که با رعایت و قوانین و مقررات مالی و اصول موازین متداول حسابداری دولتی انجام می شود. بنابراین حسابداری دولتی شامل تمام عملیات واصول و پرداخت منابع مالی دولت و نگهداری حساب های سازمان های دولتی و نیز تهیه گزارش های مالی مربوط به تمام با هر یک ازعملیات مذکور یا نتایج آنها می باشد. فهرست مطالبمقدمه اصول و موازین حسابداری خلاصه ای از تاریخچه شهرداری در ایران وجه تسمیه شهرداری فلسفه وجودی شهرداری تاریخچه شهرداری شهرستان چالوس بررسی نقشه حسابداری، شهرداری ها در برنامه ریزی و کنترل آیین نامه های شهرداری کتابچه بودجه طبقه بندی حسابهای درآمد طبقه بندی حسابهای هزینه شماره گذاری حسابها در موسسات دولتی صورت حساب هزینه مستمر و غیر مستمر دفتر تفکیک اعتبار برگه تقل وانتقال سند یا حساب دفتر روزنامه کل دفتر معیین اداری و شهری دفتر معیین عمرانی حساب های تنخوا گردان تنخواه گردان در شهرداری بودجه و حسابداری بودجه تعریف بودجه ثبت ارقام در حسابداری بودجه ای عملکرد واحد امور مالی فهرست لیست حقوق و دستمزد واحدهای شهرداری و شرح وظایف




"