پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان افکار عمومی

مفهوم «افکار»واژه افکار در اصل doxa به معنای (نظر) بوده است؛ مفهوم مخالف عقل افلاطون نظر را جدا از علم و اندیش استدلالی می‌دانست علم و اندیشه عقلانی در ذهن او صورت‌های متعالی شناخت بوده‌اند«نظر باور است و حتی اگر اتفاقا حقیقت داشته باشد، مشخصات فایل پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان افکار عمومی|42030842|arshad100|متقاعدسازی,نقش و کارکرد تبلیغ,دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان افکار عمومی,خرید پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی,سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا,همکاری در فروش فایل,فروش فایل,انجام پروژه و پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی,fileina,فروشگاه ساز فایلینا,فروشگاه فایل
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان افکار عمومی هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

مفهوم «افکار»واژه افکار در اصل doxa به معنای (نظر) بوده است؛ مفهوم مخالف عقل افلاطون نظر را جدا از علم و اندیش استدلالی می‌دانست علم و اندیشه عقلانی در ذهن او صورت‌های متعالی شناخت بوده‌اند«نظر باور است و حتی اگر اتفاقا حقیقت داشته باشد،


مشخصات فایل
تعداد صفحات96حجم0/86 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی عمومی با عنوان افکار عمومی مفهوم «افکار»:واژه افکار در اصل doxa به معنای (نظر) بوده است؛ مفهوم مخالف عقل. افلاطون نظر را جدا از علم و اندیش] استدلالی می‌دانست. علم و اندیشه عقلانی در ذهن او صورت‌های متعالی شناخت بوده‌اند.«نظر باور است و حتی اگر اتفاقا حقیقت داشته باشد، باز هم نظر است، یعنی دانش نیست».«عمومی» ،مفهوم «عمومی» پیچیده‌تر و بحث برانگیز‌تر از مفهوم «افکار» است. واژه «عمومی» به عنوان صفت به «ملت» اشاره دارد و به معنای عام کلمه در برابر واژه «خصوصی» قرار می‌گیرد و به این معنا که دری است که به سوی همه بازار است. معنای دیگری هم از آن مستفاد می شود که مستقیما سیاسی است و «آن چیزی را مشخص می‌دارد که پنهان نیست»، یعنی چیزی است که همگان آن را می‌شناسند. «عمومی» به عنوان موصوف، بحث‌های بیشتری را بر می‌انگیزد. در عبارت افکار عمومی، واژه‌ عمومی اغلب طوری استعمال می‌شود که به فاعل دستوری می‌ماند: عموم فکر می‌کنند که، و از این قبیل... . از طرف دیگر، تعریف عموی واحد نیست. کلمات کلیدی:رهبریافکار عمومیمتقاعدسازینقش و کارکرد تبلیغ مفهوم و ماهیت افکار عمومی:اصطلاح افکار عمومی اگر چه ریشه در قرن هیجدم میلادی دارد، اما پدیده‌ای است که در قرن بیستم بر اثر تحولات شگفت انگیز فن آوری های ارتباطی و اطلاعاتی به اوج شکوفایی خود می‌رسد.افکار عمومی، در مجموع دیدگاه‌های مطرح شده از سوی گروهی از مردم، پیرامون موضوعاتی است که به دلیل اهمیت و ارزش ویژه خود، مورد استقبال و توجه همگان قرار می‌گیرد. اساس افکار عمومی، بر نگرش‌ها استوار است. افکار عمومی اغلب با جهت‌گیری‌های گوناگونی همراه است. شدت و وسعت و نیز موافقت و یا مخالفت آن با نظام‌های سیاسی در ارتباط است. افکار عمومی در جوامع باز و مردم سالار بیش از جوامع بسته و غیر مردم سالار از قدرت برخوردار است. اصطلاح افکار عمومی public opinion به معنای امروزی نخستین بار توسط «ژاک نکه» وزیر دارایی لویی شانزدهم در آغاز انقلاب فرانسه مطرح شده است.مفهوم افکار عمومی در گذر زمان، دستخوش دگرگونی‌های عظیمی شده است.مونتنی فیلسوف و پژوهشگر فرانسوی در قرن شانزدهم میلادی، افکار عمومی را «یک جمع نیرومند، جسیور و تخمین ناپذیر» می‌دانست.افکار عمومی می‌تواند ظرف مدت کوتاهی تمامی ملت‌ها را دگرگون کند. افکار عمومی غالبا از گذشته به عنوان «عصر طلایی» یاد می‌کند. افکار عمومی غالبا مسائل روز را با حرارت مورد توجه قرار می‌دهد. فهرست مطالبافکار عمومی 1فصل اول مفهوم «افکار»: 2مفاهیم پایه: 2«عمومی» ، مفهومی مورد بحث: 3مفهوم و ماهیت افکار عمومی: 3در جستجوی یک تعریف برای افکار عمومی: 4تاریخچه و چگونگی پیدایش افکار عمومی: 6تاریخچه افکار عمومی به 4 دوره تقسیم می‌شود: 6شرایط شکل‌گیری افکار عمومی 9فرایند و جریان شکل گیری افکار عمومی: 16 فصل دوم:متقاعد سازی و شیوه‌های تاثیر گذاری بر افکار عمومی 20- ویژگی‌های مشترک نمونه‌های الگویی متقاعد سازی. 21مفهوم متقاعد سازی 21ویژگی‌های مشترک نمونه‌هایی الگوی متقاعد سازی 22راههای متقاعد کردن دیگران 25فصل سوم:رسانه‌ها و افکار عمومی: 36آیا افکار عمومی و رسانه‌ها بیشتر مربوط به وسایل فردی است یا جمعی؟ 38ارتباط رسانه ای بیان فردی در افکار عمومی 38مقدمه 38 فصل سوم:گروه های نخستین و شبکه های ارتباط اولیه 43گروه های دومین و شبکه های ارتباطی 45پویایی گروهی وافکار عمومی 47 فصل چهارم:رهبری در افکار عمومی: 50* نقش رهبری در گروه های کوچک: 52*نقش رهبران فکری در ساخت افکار عمومی: 53قدرت نفوذ رهبران فکری بیش ازرسانه های جمعی است. 54* ویژگی هایرهبران فکری: 55*مراحل نفوذ بر افکار عمومی: 58*انواع رهبران: 59شیوه های اثر گذاری بر افکار عمومی: 61 فصل پنجم :پروپاگاندا 63لاسول اهداف چهار گانه پروپاگاندا را نیز مطرح ساخته است که عبارتند از . 65 فصل ششم نقش و کارکرد تبلیغ در افکار عمومی 68«نگاهی به پیشینه تبلیغات» 68«تبلیغات و مفاهیم نزدیک به آن» 68 فصل هفتم مفهوم شایعه و ویژگیهای آن: 78ویژگیهای شایعه عبارتند از: 78چگونگی پیدایش شایعه و تاریخ: 79زمنیه پذیرش و سرعت انجام شایعه: 80شایعه و افکار عمومی 82فصل هفتم :انواع شایعه 88فصل هفتم:نتیجه 93




"