مطالعه و بررسی سیستماتیک مجموعه تشکیل دهنده سازمان

رفتار سازمانی مطالعهٔ تأثیر افراد، گروه‌ها و ساختارها بر رفتار در یک سازمان است که هدف آن، به کار بردن این دانش برای بهبود کارایی سازمان است مشخصات فایل تعداد صفحات117حجم0/878 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc توضیحات کامل دانلود پایان نامه رشته مدیریت چکیدمطالعه و بررسی سیستماتیک مجموعه تشکیل دهنده سازمان|42042252|arshad100|سازمان,رفتار سازمانی,ارزیابی عملکرد,دانلود پایان نامه رشته مدیریت,دانلود پایان نامه مدیریت,دانلود پایان نامه رفتار سازمانی,مطالعه و بررسی سیستماتیک مجموعه تشکیل دهنده سازمان
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان مطالعه و بررسی سیستماتیک مجموعه تشکیل دهنده سازمان هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

رفتار سازمانی مطالعهٔ تأثیر افراد، گروه‌ها و ساختارها بر رفتار در یک سازمان است که هدف آن، به کار بردن این دانش برای بهبود کارایی سازمان است


مشخصات فایل
تعداد صفحات117حجم0/878 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
دانلود پایان نامه رشته مدیریتچکیده:تالکوت پارسونز، در کتاب ساختار و فرایند در جوامع مدرن، می‌گوید: سازمان، واحدی اجتماعی‌ست که عامدانه ساخته و بازسازی شود تا حصول به اهدافی مشخص، ممکن شود.یک سازمان، یک نهاد مستقل است که یک مأموریت خاص دارد و می‌تواند با نیت انتفاعی یا غیرانتفاعی تأسیس شده باشد. یک سازمان، یک ماهیت اجتماعی است که دارای ساختار، اهداف و مرز مشخصی است. رفتار سازمانی مطالعهٔ تأثیر افراد، گروه‌ها و ساختارها بر رفتار در یک سازمان است که هدف آن، به کار بردن این دانش برای بهبود کارایی سازمان است.رفتار سازمانی علم مطالعه و کاربرد دانش دربارهٔ نحوه برخورد مردم، افراد و گروه‌ها در سازمانها می‌باشد. این کار با رویکرد سیستمی انجام می‌شود. یعنی روابط بین مردم و سازمانها را در ارتباط با کل افراد، گروه‌ها، سازمانها و سیستم‌های اجتماعی تشریح می‌نماید و هدف آن دستیابی به اهداف انسانی سازمانی و اجتماعی با ایجاد روابط بهتر می‌باشد.در مرحله عمل مطالعه افراد انسانی را مطالعه رفتار سازمانی می نامند . رفتار سازمانی عبارت است از مطالعه منظم (سیستماتیک) عملیات ، اقدامات ، کارها و نگرش های افرادی که سازمان را تشکیل می دهند . در رشته رفتار سازمانی مطالعه منظم جایگزین قضاوت مشهودی می شود ، یعنی مدارک و شواهد علمی که در شرایط کنترل شده جمع آوری می شود ، به شیوه ای معقول مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد و در رابطه با هر معلولی در پی علت بر می آید . در رابطه با عملکرد فرد نیز سه عامل نقش اساسی دارند : تولید (بهره وری) ، غیبت و جابجایی کارکنان . مدیران به کیفیت و کمیت تولید کارکنان توجه دارند ، حال آن که غیبت و جابجایی کارکنان بر بازده و تولید آنان اثر معکوس دارد . کلمات کلیدی:سازمانرفتار سازمانیارزیابی عملکرد فهرست مطالب پیش درآمدی بر رفتار سازمانی 3تعریف رفتار سازمانی : 3مدیریت کیفیت جامع TQM چیست ؟ 5نیروی کار گوناگون : 6رفتار سازمانی در سطح جهانی 9رویارویی با مسائل بین المللی : 10ارزیابی تفاوت بین كشورها 10نكات كاربردی برای مدیران 13مبانی رفتار فرد 141-1-1-3-حمایت فرد: 151-1-1-4-همكاران: 151-4- رابطه نگرش و رفتار: 162-شخصیت:Personality 162-1-شاخص مایرز-بریگز: 17رابطه بین مشاغل و شخصیت 193-2-تئوری اسنادی 21انگیزش 22نخستین نظریه های انگیزش : 23تئوری X و تئوری Y 25انگیزش: از مفاهیم تا کاربرد 28نمودار 1-5 تفکیک هدفها 29مدیریت مبتنی بر هدف در مرحله عمل 30تعدیل رفتار در مرحله عمل 32پرداخت براساس مهارت و تئوری های انگیزش 35برنامه پرداخت بر اساس مهارت ; در مرحله عمل 36چگونه باید تصمیم گرفت؟ 36در سازمان تصمیمات واقعی چگونه گرفته می شود؟ 38مبانی رفتار گروه 42گروه را می توان به دو گروه تقسیم کرد 42تصمیم گیری درگروه 44مزایای تصمیم گیری گروهی 45هر گروه با 5 مولفه میتواند در برابر پدیده همرنگ شدن صدمه پذیرباشد یا نباشد 46شناخت تیم 47کار تیمی می تواند تولیدات شرکت را بهتر کرده ، کار ها را سرعت داده و هزینه ها را کاهش دهد. 47چرا تیم شهرت زیادی یافته است ؟ 47تفاوت تیم با گروه در چیست ؟ 47مقایسه تیم و گروه 47انواع تیم 48تیم ها عبارتند از: تیم حل کنندۀ مسأله، تیم خودگردان و تیم متخصص. 48تیم حل کننده مسأله 48تیم های خود گردان 48تیم های متخصص ( تیم های چندوظیفه ای ) 49پرورانیدن افراد برای عضویت در تیم : 53ارتباطات 54نقش ارتباطات 54رهبری 59سه دسته از تئوری های اقتضایی عبارتند از: 62قدرت و سیاست 69نکات کابردی برای مدیران: 74تعارض 74ساختار سازمانی 80ساختار سازمانی چیست ؟ 80حوزه كنترل : تعداد افرادی كه هر سطح مدیریت كنترل می كند 82انواع ساختارهای سازمانی 834- عدم اطمینام محیطی: 86تکنولوژی و طرح ریزی شغل 86بازسازی فرآیند کار 88طرح ریزی شغل 90الگوی ویژگیهای شغلی: 91ارزیابی عملکرد و سیستم پاداش 93فرهنگ سازمانی 101نقش فرهنگ 103زنده نگه داشتن یک فرهنگ 105شیوه های آشنا شدن با فرهنگ سازمانی 107تغییر و بهبود سازمانی 111مقاومت در برابر پدیده تغییر : 113مسایل جدید در تغییر سازمانی : 115رویارویی با پدیده تنش : 116تشویق به نو آوری : 116




"