دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده

مشخصات فایل تعداد صفحات9حجم0/61 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc توضیحات کامل دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده چکیده: سازمان یادگیرنده، اصطلاحی مربوط به کسب و کار است و به شرکتی اطلاق می شود که یادگیری اعضای خود را تسهیل می کند به صدانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده|42042324|arshad100|سازمان یادگیرنده,ابعاد سازمان یادگیرنده,نقاط قوت سازمان یادگیرنده,چالشهای سازمان یادگیرنده,دانلود ترجمه مقاله سازمان یادگیرنده,دانلود ترجمه مقالات رشته مدیریت,دانلود ترجمه مقالات مدیریت
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


مشخصات فایل
تعداد صفحات9حجم0/61 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
دانلود ترجمه مقاله رشته مدیریت با عنوان سازمان یادگیرنده چکیده:سازمان یادگیرنده، اصطلاحی مربوط به کسب و کار است و به شرکتی اطلاق می شود که یادگیری اعضای خود را تسهیل می کند به صورت پیوسته خود را تغییر می دهد. این مفهوم از طریق مطالعات و تحقیقات Peter Senge و همکارانش به دست آمد. خصوصیاتچندین تعریف و نوعشناسی درباب سازمان یادگیرنده وجود دارند. Peter Sengeدر یک مصاحبه اعلام کرد که یک سازمان یادگیرنده گروهی از افراد است که با یکدیگر به صورت جمعی به منظور بهبود توانایی ها و برای ایجاد نتیجه ای که واقعاً به آن اهمیت می دهند کار می کنند. Senge موجب محبوبیت مفهوم سازمان یادگیرنده از طریق کتاب خود، رشته پنجم شد. در این کتاب، او پنج خصوصیت زیر را پیشنهاد کرد: 1. تفکر سیستمی. ایده سازمان های یادگیرنده از مجموعه مطالعاتی که تفکر سیستمی نامیده می شوند به وجود آمد. این یک قالب مفهومی است که به افراد اجازه می دهد تا کسب و کار را به عنوان موجودیت هایی محدود مطالعه کنند. سازمان های یادگیرنده زمانی از این روش تفکر استفاده می کنند که قصد بررسی شرکت خود را داشته و سیستم های اطلاعاتی دارند که عملکرد سازمان و مؤلفه های متعدد آن را به صورت کلی مشخص می کنند. فکرکردن سیستم ها اعلام می کند که خصوصیات باید در وهله اول در یک سازمان مشخص باشند تا بتوان به آن سازمان عنوان یادگیرنده داد. اگر برخی از این خصوصات وجود نداشته باشند، در این صورت سازمان نمی تواند به هدفش برسد. اما، O’Keeffe معتقد است خصوصیات یک سازمان یادگیرنده عواملی هستند به صورت تدریجی به دست می آیند نه اینکه بهشکل همزمان ایجاد شوند. 2. قابلیتهای(تسلط) شخصی. تعهد یک شخص به فرآیند یادگیری به عنوان تسلط شخصی شناخته می شود. یم مزیت رقابتی برای سازمانی که نیروی کارش بتواند سریع تر از نیروی کار دیگر سازمان ها یادبگیرد وجود دارد. یادگیری شخصی از طریق آموزش ، توسعه و بهبود شخیصی پیوسته کارکنان به دست می آید؛ اما یادگیری را نمی توان به شخیصی که آن را دریافت نمی کند تحمیل کرد. تحقیقات نشان می دهند که بیشتر یادگیری ها در محل کار، تصادفی هستند و نتیجه آموزش های رسمی نمی باشند. به همین دلیل مهم است که فرهنگی ایجاد شود که در آن مهارت شخصی در زندگی روزانه تمرین شود. یک سازمان یادگیرنده به شکل مجموع یادگیری های شخصی توصیف شده است، ولی باید مکانیسم هایی برای یادیگری فردی وجود داشته باشند تا این یادگیری بتواند به یادگیری سازمانی منجر شود. ... کلمات کلیدی:سازمان یادگیرندهابعاد سازمان یادگیرندهنقاط قوت سازمان یادگیرندهچالشهای سازمان یادگیرنده




"