فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اضطراب رایانه ای

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب رایانه ای ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید مشخصات فایل تعداد صفحات26حجم173/345 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات کامفصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اضطراب رایانه ای|42081907|arshad100|فصل دوم پایان نامه اضطراب رایانه ای,مبانی نظری اضطراب رایانه ای,پیشینه تحقیق اضطراب رایانه ای,پیشینه داخلی اضطراب رایانه ای,پیشینه خارجی اضطراب رایانه ای,پیشینه پژوهش اضطراب رایانه ای,پیشینه نظری اضطراب رایانه ای,ادبیات نظری اضطراب رایانه ای,چارچوب نظری اضطراب رایانه ای
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اضطراب رایانه ای هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب رایانه ای ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید


مشخصات فایل
تعداد صفحات26حجم173/345 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx
توضیحات کامل

موضوع پژوهش حاضر است. اضطراب رايانه حالت هيجاني است كه زماني حادث مي شود كه فرد احتمال مي دهد بايد در عمل يا در تصور از رايانه استفاده كند، چرا كه هر ناراحتي هيجاني به موقعيت نياز دارد. هيجانهاي منفي و ناراحتي هاي روان شناختي شاخص هاي فردي هستند كه با موقعيت در تعامل اند. براي مقابله با ناراحتي هيجاني دو راه بيشتر وجود ندارد. راه اجتناب و كناره گيري از موقعيت و راه دوم تغيير دروني مانند تغيير انگيزه ها، باورها، نگرش ها. فرد با چنين رفتارهايي موقعيت عيني را تغيير مي دهد و آن را براي خود پذيرفتني مي كند. دارنينا معتقد است در افرادي كه براي اولين بار با رايانه روبرو مي شوند اضطراب برانگيخته مي شود، چرا كه با امر نو مواجه شده و به ابزار جديد تسلط لازم را نيافته اند. در اين حالت درون سازي متوقف مي شود و مكانيزم هاي دفاعي ذهن، انگيزه طرد كردن را شكل مي دهد. نه تنها فرايند يادگيري بلكه كل محتواي موضوع طرد مي شود.


نمونه پیشینه در مورد اضطراب رایانه

رحیمی و یداللهی (1390) پژوهشی با عنوان "رابطه اضطراب رایانه دانش آموزان دوره متوسطه با رشته تحصیلی، جنسیت و پیشرفت درسی زبان انگلیسی" بر روی 2004 دانش آموز دختر و پسر از هشت استان کشور انجام دادند. یافته های این پژوهش نشان داد که بین اضطراب رایانه و رشته ی تحصیلی دانش آموزان ارتباط معناداری وجود دارد؛ بدین ترتیب که میزان اضطراب رایانه دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک در مقایسه با دانش آموزان رشته های دیگر کمتر است. نتایج در زمینه جنسیت نشان داد که بین اضطراب رایانه و جنسیت ارتباط معناداری وجود ندارد. یافته ها همچنین مؤید رابطه معنادار بین پیشرفت درسی زبان انگلیسی و اضطراب رایانه است. بدین معنا که دانش آموزان موفق در درس زبان انگلیسی اضطراب رایانه ی کمتری دارند.

فهرست مطالب
تعاریف واژه ها و اصطلاحات: 7

تعریف نظری اضطراب رایانه 7تعریف عملیاتی اضطراب رایانه 8

2-4 اضطراب رایانه 13
2-4-1 اضطراب: 13
2-4-2 اضطراب و یادگیری 14
پژوهشگران معتقدند كه ميتوان افراد را بر حسب ميزان اضطراب رايانه به سه گروه تقسيم كرد: 17
ماور و سیمونسون (1984) چهار نوع رفتار معرف اضطراب را به این شرح بیان میکنند: 18

2-5 مروری بر تحقیقات انجام شده در حوزه اضطراب رایانه ای: 19الف) تحقیقات داخلی در مورد اضطراب رایانه ای: 19ب) تحقیقات خارجی در مورد اضطراب رایانه ای 20

منابع 25

8






"