مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی و مدل های آن 57 صفحه

تحقیق روانشناسی تربیتی,مقاله روانشناسی تربیتی pdf,فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی و مدل های آن 57 صفحه دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی و ممبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی و مدل های آن 57 صفحه|42082270|arshad100|مبانی نظری هوش اخلاقی,پیشینه تحقیق هوش اخلاقی,چارچوب نظری مدل های هوش اخلاقی,مبانی نظری مدل های هوش اخلاقی,پیشینه تحقیق مدل های هوش اخلاقی,پیشینه پژوهش مدل های هوش اخلاقی,فصل دوم پایان نامه مدل های هوش اخلاقی,پیشینه داخلی و خارجی مدل های هوش اخلاقی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل های هوش اخلاقی,,,,,,,
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی و مدل های آن 57 صفحه هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی و مدل های آن 57 صفحه

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی و مدل های آن ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید


مشخصات فایل
تعداد صفحات57
حجم147/195 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی و مدل های آن عنوان این نوشتار است. هوش اخلاقی ظرفيت و توانايي درک درست از نادرست، داشتن اعتقادات اخلاقي قوي و عمل به آنها و رفتار در جهت صحيح و درست (بوريا، 2005). هوش اخلاقي شامل توانايي درک درست از نادرست، داشتن اعتقادات اخلاقي قوي و عمل به آنهاست (مختاري پور و سيادت، 1388). همچنين هوش اخلاقي به عنوان توانايي کاربرد اصول اخلاق جهاني در اخلاقيات، اهداف و مراودات يک فرد از روي قاعده است (لنيک و کيل، 2005). تعریف عملیاتی هوش اخلاقی : هوش اخلاقي با استفاده از پرسشنامه40 سوالي مشتمل بر 10 بعد ، لنیک و کیل و جوردن( 2011) ، اندازه گيري مي شود.


هوش رفتار حل مسأله ی سازگارانه اي است که در راستاي تسهيل اهداف کاربردي و رشد سازگارانه جهت-گیری شده است. رفتار سازگارانه، شباهت اهداف متعددی را که باعث تعارض درونی می شوند، کاهش می-دهد. این مفهوم هوش، مبتنی بر گزاره اي است که فرایند حرکت به سوی اهداف، انجام راهبردهایی را برای غلبه بر موانع و حل مسأله ضروری می سازد (ایمونز، 1999؛ استرنبرگ ، 1997؛ به نقل از: نازل، 2004).گاردنر هوش را مجموعه توانایی هایی می داند که برای حل مسأله و ایجاد محصولات جدیدی که در یک فرهنگ ارزشمند تلقی می شوند، به کار می رود. از نظر وی انواع نه گانه هوش عبارتند از: هوش زبانی، موسیقیایی، منطقی ـ ریاضی، فضایی، بدنی ـ حرکتی، هوش های فردي (که شامل هوش درون فردی و بین فردی مي شود)، هوش طبیعتی و هوش وجودی که شامل ظرفیت مطرح کردن سؤالات وجودی است (آمرام، 2005)

مفهوم تحلیلی غرب از هوش، بیشتر شناختی است و شامل پردازش اطلاعات می شود؛ در حالی که رویکرد ترکیبی شرق نسبت به هوش، مؤلفه های گوناگون عملکرد و تجربه انسان، از جمله شناخت، شهود و هیجان را در یک ارتباط کامل (یکپارچه) دربرمی گیرد (نازل، 2004).در مجموع، هوش عموماً باعث سازگاری فرد با محیط می-شود و روش های مقابله با مسائل و مشکلات را در اختیار او قرار می دهد. همچنین توانایی شناخت مسأله، ارائه راه حل پیشنهادی برای مسائل مختلف زندگی و کشف روش های کارآمد حل مسائل از ویژگی های افراد باهوش است.

فهرست مطالب

تعریف نظری هوش اخلاقی تعریف عملیاتی هوش اخلاقی

فصل دوم: «ادبيات نظري»
2-1. مقدمه 12

2-3.هوش اخلاقی کارکنان 28
2-3-1.هوش 28
2-3-2.اخلاق در کار و تعاریف و ماهیت .29
2-3-3.اخلاق کار 30
2-3-3-1.هوش اخلاقی 31
2-3-4.اصول هوش اخلاقی در مدیریت 33
2-3-4-1.اصول هوش اخلاقی کارکنان 34
2-3-5.اصول هوش اخلاقی در اسلام 39
2-3-6.دیدگاه ها و مدل های مختلف در مورد هوش اخلاقی 43
2-3-7.تأثیر هوش اخلاقی بر عملکرد سازمان 43

2-5پیشینه تحقیق
2-5-1.تحقیقات داخلی
2-5-2.تحقیقات خارجی
2-6.خلاصه فصل و ارائه مدل

منابع






"