طبقه بندی مهارت های اجتماعی از نظر کارکرد

هدف از این پایان نامه می باشد. مشخصات فایل تعداد صفحات63حجم364/114 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات کامل هدف از این پایان نامه می باشد. مهارتهاي اجتماعي از نظر كاركرد در سه طبقه قرار ميگيرند الف- مهارتهاي اجتماعي كه رشد ارتباط اجتماعي را تسهيل ميكطبقه بندی مهارت های اجتماعی از نظر کارکرد|42083816|arshad100|طبقه بندی مهارت های اجتماعی,ویژگی های مهارت های اجتماعی,پایان نامه مهارت های اجتماعی نابینایان,فرآیندهای عاطفی در مهارت های اجتماعی,فرآیندهای شناختی در مهارت های اجتماعی,سازگاری اجتماعی افرد دارای نقص بینایی,آموزش مهارت های اجتماعی به نابینایان
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان طبقه بندی مهارت های اجتماعی از نظر کارکرد هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

هدف از این پایان نامه می باشد.


مشخصات فایل
تعداد صفحات63حجم364/114 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx
توضیحات کامل
هدف از این پایان نامه می باشد.

مهارتهاي اجتماعي از نظر كاركرد در سه طبقه قرار مي‌گيرند

الف- مهارتهاي اجتماعي كه رشد ارتباط اجتماعي را تسهيل مي‌كند: اكثريت مردم برقراري ارتباط با سايرين را يك هدف مطلوب و تجربه‌اي پاداش‌دهنده و يا به عبارتي يك رويداد تقويت‌كننده مي‌دانند. اين تعامل‌ها شامل وعده ملاقات داشتن، هم صحبت و دوست صميمي يا ملاقات افراد در مهماني هاو ساير اجتماعات غير رسمي است. تمام مهارتهاي اجتماعي كه پيدايش يك ارتباط اجتماعي را تسهيل مي‌كنند وجه مشتركي دارند. به طوري كه مهارت اجتماعي، جذابيت اجتماعي يا ارزش تقويت فردي كه در آن را بروز مي‌يابد را افزايش مي‌دهند. چنين رفتارهايي نه تنها دريچه‌اي را به سوي ارتباط‌هاي تقويت‌كننده مي‌گشايد بلكه اين احتمال را كه ديگران از هر فرصتي براي ارتباط با چنين فردي استفاده كنند، افزايش مي‌دهد.

ب- مهارتهاي اجتماعي در بافت بين فردي براي نيل به تقويت‌هاي غير اجتماعي به كار مي‌روند:
مهارتهاي اجتماعي در مواردي فرد را در جهت رسيدن به هدف مطلوبي كه در اصل بين فردي نيست، ياري مي‌دهند. مثلاً مهارتهاي مصاحبه شغلي كه در يك بافت اجتماعي وجود دارد (تعامل بين متقاضي و مصاحبه گر) ولي تقويت كننده‌اي كه اكثرا متقاضي‌ها در پي آن هستند، استخدام است و نه ايجاد يك رابطه. لذا مهارت‌هاي مصاحبه شغلي، نشان‌دهنده تركيبي از رفتارهاي اجتماعي است كه فرد را به سوي يك تقويت‌كننده غير اجتماعي ولي مهم سوق مي‌دهد.


ج- مهارتهاي اجتماعي كه مانع از دست دادن تقويت‌هاي جاري مي‌شوند:
برخلاف مهارت‌هايي كه اصولاً ارزش تقويتي يك فرد را افزايش داده و واكنش گرايشي سايرين را تسهيل مي‌كند و نيز مهارت‌هايي كه باعث دست يافتن فرد به اهداف مطلوب غير اجتماعي مي‌شوند. توانش‌هاي متعددي براي مقابله با رفتارهاي نامعقول ديگران لازم است كه به جرات امتناع چنين هدفي را تامين مي‌كند. در اينجا جرات امتناع به آن توانش‌هايي اطلاق مي‌شود كه يك نفر براي جلوگيري يا مانع شدن ديگران لازم دارد (عناصري كافكي، 1373).


فهرست مطالب


مقدمه 9
2-2 نقص بينايي 9
2-2-1 اهميت حس بينايي 9
2-2-2 تعريف و طبقه‌بندي نقص بينايي 10
2-2-3 علل نقص بينايي 12
2-2-4 نحوه برخورد فرد نابينا با نقص بينايي 13
2-2-5 نکات ضروري در آموزش نابينايان 14

2-5 مهارتهاي اجتماعي 20
2-5-1 فرآيند ارتباط اجتماعي 20
2-5-2 مفهوم مهارتهاي اجتماعي 20
2-5-3 تعريف مهارت‌هاي اجتماعي 22
2-5-4 ويژگي‌هاي مهارتهاي اجتماعي 24
2-5-5 شش ويژگي عمده مهارتهاي اجتماعي 25
2-5-6 طبقه‌بندي مهارتهاي اجتماعي از نظر کارکرد 26
2-5-7 فرايند‌هاي عاطفي و شناختي در مهارت اجتماعي 27
2-5-7-1 مهارت‌هاي اجتماعي مربوط به عواطف 28
2-5-7-2 مهارت‌هاي مربوط به شناخت اجتماعي 28
2-5-8 پيامد‌هاي مهارتهاي اجتماعي 29

2-6 مهارت‌هاي اجتماعي نابينايان 30
2-6-1 رشد اجتماعي در نابينايان 30
2-6-2 ويژگي‌هاي و محدوديت‌هاي روانشناختي کودکان نابينا 31
2-6-3 تأثير اختلال بينايي در فرآيند‌هاي تحول رواني 35
2-6-4 خصوصيات افراد با ناتواني اجتماعي 38
2-6-5 سازگاري اجتماعي افراد داراي نقص بينايي و عوامل موثر بر آن 40
2-6-6 عوامل مؤثر در سازگاري نابينايان 43
2-6-7 اهميت مهارت‌هاي افراد آسيب ديده بينايي 45
2-7 شيوه‌هاي آموزش مهارتهاي اجتماعي 46
2-8 پيشينه و تاريخچه موضوع تحقيق 49
2-8-1 تحقيقات انجام شده پيرامون در خارج از کشور 49
2-8-2 تحقيقات انجام شده در ايران 51

منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی






"