پاورپوینت برسی عزت نفس در دانشجویان

مشخصات فایل تعداد صفحات25حجم35/226 کیلوبایت فرمت فایل اصلیpptx توضیحات کامل دانلود جهت رشته گوناگون در قالب 25 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش مقدمه: اين پژوهش از نوع پژوهش هاي همبستگي و پس رويدادي (علّي) است كه به منظور برپاورپوینت برسی عزت نفس در دانشجویان|42087406|arshad100|دانلود پاورپوینت برسی عزت نفس در دانشجویان,پاورپوینت برسی عزت نفس دانشجو,پاورپوینت عزت نفس در دانشجویان
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پاورپوینت برسی عزت نفس در دانشجویان هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


مشخصات فایل
تعداد صفحات25حجم35/226 کیلوبایت فرمت فایل اصلیpptx
توضیحات کامل
دانلود جهت رشته گوناگون در قالب 25 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش


مقدمه:
اين پژوهش از نوع پژوهش هاي همبستگي و پس رويدادي (علّي) است كه به منظور بررسي رابطه سبك اسنادي و عزت نفس در دانشجويان صورت گرفته است. بدين منظور نمونه اي به حجم 50 نفر به صورت تصادفي طبقه اي از بين دانشجويان دانشگاه پيام نور واحد نيشابور انتخاب شدند. سبك اسنادي آزمودني ها به وسيله پرسش نامه سبك اسنادي راتر و عزت نفس آن ها به وسيله پرسش نامه عزت نفس كوپر اسميت مورد بررسي قرار گرفت. نتايج پرسش نامه ها با استفاده از شيوه هاي آمار توصيفي و استنباطي (آزمونF ، t استودنت و r) مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.


نتايج پژوهش بيان گر اين بود كه بين سبك اسنادي دانشجويان و عزت نفس آن ها رابطه معني داري وجود ندارد. هم چنين، بين سبك اسنادي و ويژگي هاي دموگرافيك آزمودني ها (مانند سن، جنس، رشته تحصيلي، پايه تحصيلي و ترتيب تولد) تفاوت معناداري مشاهده نشد. نتايچ پژوهش هم چنين بيان گر اين بود كه بين عزت نفس دختران و پسران تفاوت معناداري وجود ندارد. به طور كلي، مي توان نتيجه گيري نمود كه عزت نفس آزمودني ها پايه ها و دلايل ديگري دارد كه مكان كنترل (دروني و بيروني) تأثير چنداني بر آن ندارد.

بدون شک در زندگي خود با افرادي مواجه شده‌ايد که همواره گناه شکست خود را به گردن ديگران يا عوامل مختلف بيروني مي‌اندازند و به جاي اين‌که آن شکست را حاصل اعمال خود بدانند يا خود را مسؤول آن شکست بدانند، تلاش مي‌کنند تا توجيه قابل قبولي براي شکست خود فراهم کرده و بدين‌وسيله از ايجاد تصويري منفي از خود در ذهن ديگران اجتناب نمايند (گرينبرگ، 1968).
در دهه‌ي 1970، شاخه‌ي روان‌شناسي اجتماعي به شدت تحت سلطه و نفوذ نظريه‌پردازان و پژوهشگران اِسناد قرار داشت. نظريه‌ي اِسناد با نظريه‌ي "ناهماهنگي شناختي"که يکي از نظريه‌هاي شايان اهميت در روان‌شناسي اجتماعي شمرده مي‌شد، پا به ميدان رقابت گذاشت. نظريه‌ي اِسناد به عنوان نظريه‌اي که با مطالعه‌ي ادراک شخص، ادراک رويداد، تغيير نگرش، کسب خودآگاهي، مداخله‌هاي درماني و بسياري چيزهاي ديگر مرتبط است، مطرح شد. (براندن، به نقل از هاشمي، 1371).


در مجموع نظريه‌ي اِسناد از مباحث جديد در حوزه رويكرد روان ‌شناختي و انگيزش است و افرادي چون هايدر، وينر، راتردر شکل‌گيري آن نقش مؤثري داشته‌اند، اما آنها در مورد تحليل موضوع اِسناد اتفاق نظر نداشته و آن را از زواياي مختلف و به صورت‌هاي متفاوتي تبيين کرده‌اند.






"