پاورپوینت آمورش نرم افزار SPSS

دانلود در 51 اسلاید با فرمت pptx مشخصات فایل تعداد صفحات51حجم8363/816 کیلوبایت فرمت فایل اصلیpptx توضیحات کامل دانلود جهت رشته مدیریت در قالب 51 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش تفاوت علم (science) و دانش (knowledge) علم در پاورپوینت آمورش نرم افزار SPSS|42100247|arshad100|پاورپوینت آمورش نرم افزار SPSS,پاورپوینت آموزش نرم افزار spss 20,پاورپوینت آموزش کار با نرم افزار spss,دانلود پاورپوینت آمورش نرم افزار SPSS
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان پاورپوینت آمورش نرم افزار SPSS هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

دانلود در 51 اسلاید با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات51حجم8363/816 کیلوبایت فرمت فایل اصلیpptx
توضیحات کامل
دانلود جهت رشته مدیریت در قالب 51 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

تفاوت علم (science) و دانش (knowledge)

علم در لغت به معنای یقین، معرفت و دانش است. واژه علم در مفهوم کلی خود به هر نوع آگاهی نسبت به اشیا، پدیده ها، روابط و ... اطلاق می شود.

به علم در مفهوم کلی و عام آن، knowledge گویند.

به علم در مفهوم خاص آن science گویند. که مقصود آن بخشی از دانستنی ها و آگاهی های نوع بشر است که به روش های تجربی قابل اثبات و تایید باشد. این نوع علم بیشتر مترادف با علوم تجربی و طبیعی و انسانی به کار گرفته شده است که در جهان خلقت قابل آزمایش می باشند و نتیج پژوهش های آنها ما به ازای خارجی است.

تفاوت سوال (Question) با مساله (Problem)

اگر به پرسش‌ها و ابهاماتي كه براي خودمان و يا ديگران مطرح مي‌شوند دقت كنيم، مي‌توانيم آن­ها را به دو دستة كلي تقسيم نماييم. تفاوت اصلي اين دو گروه، در اين است كه برخي از پرسش‌هاي ما به­خاطر جهالت و بي‌اطلاعي به­وجود مي‌آيند؛ يعني چون چيزي دربارة يك موضوع نمي‌دانيم، آن را مي‌پرسيم تا در آن باره اطلاع كسب كنيم. اين گونه پرسش‌ها را اصطلاحاً «سؤال» مي‌ناميم که سؤالات را می­توان از طریق فرآیند آموزش پاسخ داد؛ اما برخي از پرسش‌ها هستند كه بر اثر دانايي و اطلاعات قبلي ما ايجاد مي‌شوند. به­عبارت­ديگر، تا وقتي دربارة يك موضوع چيزي نمي‌دانيم و يا اصلاً به آن موضوع توجه نداريم، پرسشي هم در رابطه با آن به ذهن­امان نمي‌رسد؛

ولي همين­كه كلية اطلاعات موجود دربارة آن مطلب را به­دست آورديم، تازه در تحليل‌ها و مقايسه‌ها و كشف ارتباطات مربوط به آن موضوع، پرسش‌هاي جديدي برايمان مطرح مي‌شود. اگر بتوانيم پاسخ اين پرسش‌ها را با پرسيدن از ديگران و يا مطالعه و استفاده از منابع، به­دست آوريم، معلوم مي‌شود كه اين پرسش‌ها نيز بر اثر جهالت ما و يا نقص در اطلاعات­امان ايجادشده و در واقع، ما «سؤال» داشته‌ايم؛ اما اگر پاسخ پرسش‌هاي جديد ما، نزد هيچ­كس و در هيچ­جا وجود نداشته باشد، ما با دغدغه و مشكلي مواجه مي‌شويم كه خودمان بايد به­دنبال حل آن باشيم. اين گونه پرسش‌ها را اصطلاحاً «مسأله» مي‌گوييم، در این صورت دیگر نمی­توان از فرآیند آموزش جهت پاسخ­گویی به مسأله استفاده نمود؛ لذا در این شرایط از پژوهش برای حل مسأله مدد می­گیریم.

عنوان :

تفاوت علم (science) و دانش (knowledge)

تفاوت سوال (Question) با مساله (Problem)

تفاوت پژوهش و آموزش

تفاوت تحقیق (Search) با پژوهش (Research)

معرفی نرم افزار SPSS

تاریخچه SPSS

ساختار پژوهش

ساختار پژوهش- رابطه اهداف، سوالات و فرضیات تحقیق

مقياس هاي اندازه گيري متغيرها
اسمی، رتبه ای، فاصله ای و نسبی

رابطه سازه، مفهوم، متغیر و مقیاس
شيوه عملي طراحي پرسشنامه تحقيق

آمار استنباطی و توصیفی

انواع فرضیه

علم آمار

و...






"