دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی با فرمت word

دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی با فرمت word خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی با فرمت docدانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی با فرمت word|42100960|arshad100|مبانی نظری حاکمیت,ادبیات نظری حاکمیت,چارچوب نظری حاکمیت,فصل دوم پایان نامه حاکمیت,خرید مبانی نظری حاکمیت
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی با فرمت word هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی با فرمت word

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی با فرمت docx در قالب 45 صفحه ورد


مشخصات فایل
تعداد صفحات45
حجم255/13 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی با فرمت docx در قالب 45 صفحه ورد بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

اصول حاکمیت شرکتی «سازمان همکاری و توسعه اقتصادی » در سال 1999 به تأیید کشورهای عضو رسید و همچنان آزمونی بین المللی برای سیاستگزاران و سرمایه گذاران شرکتها در عرصه جهانی محسوب می شود. آنها حاکمیت شرکتی را توسعه داده و رهنمود خاصی برای قانونگذاری و پیشگامان مقررات، هم در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، هم در کشورهای دیگر فراهم کرده اند. در سال 2002 اصول حاکمیت شرکتی توسط دست اندرکاران سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، مورد بازبینی قرار گرفت. این بازبینی در بر گیرنده بررسی جامعی از چالش های فراروی حاکمیت شرکتی بود و کمک شایانی به گروه های مختلف کرد. پس از آن نیز این سازمان، توسعه اصول حاکمیت شرکتی را دنبال کرد.


هدف از برقراری این اصول کمک به کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و سایر کشورها در بهبود ارزیابی چارچوب قانونی و سازمانی حاکمیت شرکتی و فراهم نمودن رهنمودها و پیشنهادهایی برای بورس های اوراق بهادار، سرمایه گذاران، شرکت ها و سایر گروه هاست که نقشی در فرآیند توسعه حاکمیت شرکتی مناسب دارند. اصول حاکمیت شرکتی، الزام آور نیستند و تناقضی با قوانین داخلی کشور ندارند و فقط روش هایی برای رسیدن به هدف های تعریف شده را پیشنهاد می کنند، این اصول می تواند به منظور توسعه قالبهای قانونی مورد استفاده سیاست گزاران قرار بگیرد.

شرکت ها نیز به منظور باقی ماندن در عرصه رقابت، باید با ابتکار و تطبیق خود با شرایط اجرای اصول حاکمیت شرکتی از فرصت های جدید استفاده کنند، همچنین دولت ها نقش مهمی در شکل گیری قالب های قانونی و اجرایی دارند به نحوی که بتواند انعطاف لازم را در جهت عملکرد کارآمد بازار و پاسخگویی به انتظارات سهامداران داشته باشد و بر عهده دولت ها و فعالان بازار است که در رابطه با چگونگی اجرای این اصول تصمیم گیری کند و هزینه و فرصت های موجود را ارزیابی کنند(چرخا جاناتان، 2005). در 22 آوریل سال 2004، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، نسخه بازبینی شده اصول حاکمیت شرکتی را با تأیید30 کشور عضو منتشر کرد. در این نسخه، پاسخگویی در سطح ملی به عنوان راهی برای جلب اطمینان عمومی در نظر گرفته شده است. اصول بازبینی شده در سال 2004 سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نظیر ویرایش های قبلی آن، خاص کشورهای عضو این سازمان نیست، بلکه برای تمامی اقتصادهای نو ظهور و در حال پیشرفت نیز سودمند است.

فهرست مطالب

حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی

تعاریف حاکمیت شرکتی

انواع سیستمهای حاکمیت شرکتی

تئوری های حاكمیت شركتی

اصول حاکمیت شرکتی

الگوهای حاکمیت شرکتی

مکانیزم حاكمیت شركتی

ساختار های مدیریتی حاکمیت شرکتی

حاکمیت شرکتی، نقدشوندگی و ارزش آفرینی

حاکمیت شرکتی، اطمینان بخشی و ارزش آفرینی

پیشینه

منابع






"