دانلود مقاله ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم(شیوه زندگی سالم)

موضوع مقاله : شیوه زندگی سالم(ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم) قالب بندی : word ، قابل ویرایش تعداد صفحات : 30 شرح مختصر : مقدمه قبل از هرچيزئ لازم است تعردانلود مقاله ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم(شیوه زندگی سالم)|721738|arshad100|دانلود,تحقیق,مقاله,ششمین,جشنواره,دانش آموزی,نوجوان,سالم,مدرسه,شیوه,زندگی,سالم,اعتیاد,خشونت,عوامل,نوجوان سالم,فضای مجازی,رفتارهای ناپسند,نو
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان دانلود مقاله ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم(شیوه زندگی سالم) هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

موضوع مقاله : شیوه زندگی سالم(ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم)

قالب بندی : word ، قابل ویرایش

تعداد صفحات : 30

شرح مختصر :

مقدمه

قبل از هرچيزئ لازم است تعريفي از سلامت ارائه شود تا با شناخت مفهوم سلامتي در راه زندگي سالم گام بر داريم وعلاوه برحفظ سلامت خود به سلامت ديگران نيز بينديشيم

سلامتي يعني برخورداري از رفاه كامل جسمي، روحي ورواني واجتماعي افراد نه فقط بنود بيماري ويا عدم زمين گير بودن پس انسان سالم انساني است كه از نظر جسمي سالم، از نظر فكري بي عيب، از لحاظ رواني شاد ، از لحاظ اجتماعي فعال، از جنبه سياسي آگاه ، ازنظر اقتصادي مولد واز نظر فرهنگي مسؤل باشد.

شيوه زندگي سالم يعني:

تمرين عادتهاي خوب وسالم وبكار بستن آنها در تمام مراحل زندگي و همچنين دوري جستن از عادت هاي زيان بار وغير سالم در اينجا براي روشن شدن موضوع دومثال ساده بيان مي شود يكي از روشها وعادات سالم ورزش روزانه است ويكي از عادات زيان بخش وناسالم استعمال دخانيات بويژه سيگار است.

چگونه انسان مي توانداز يك شيوه زندگي سالم برخوردار باشد؟

همانگونه كه بيان شد انسان هست وانديشه هايش ، لذا ما بايد بينديشيم واز تغييرات كوچك وساده در نحوه زندگي خود شروع كرده وبا بكار بستن آنها وتبديل نمودن آنها باعادات روزانه شاهد تغييرات بزرگي در مدت كمي در زندگي خود باشيم

عوامل زير مواردي هستند كه ما مي توانيم از آنها شروع كرده وآنها راكنترل كنيم:

تغذيه: يكي از عواملي كه بر روي سلامت انسان بسيار تأثير گذار است غذا مي باشد و غذا به موادي اطلاق مي شود كه وارد بدن شده وپس از تغييراتي بتواند اعمال زير را انجام دهد:

لذا غذايكي از عوامل اصلي حيات محسوب شده وبدون آن ادامه زندگي ميسر نيست.

بنابراين تغذيه متعادل ، متنوع ومناسب و رعايت حد ميانه در رژيم غذايي باعث افزايش سطح سلامت شده و در كنترل وزن بدن بسيار مؤثر خواهد بود

غذا ها توليد كننده انرژي بوده بنابراين مي بايست از استفاده مواد غذايي بيش از اندازه خودداري شود زيرا زياده روي در مصرف مواد غذايي موجب ذخيره انرژي موجود درآن به صورت چربي در بدن مي شود.همچنين مصرف كم غذا نيز موجب نرسيدن مواد مغذي، ويتامينها واملاح مورد نياز به بدن شده ودر نتيجه باعث بروز انواع بيماريها مي گردد. استفاده از همه گروههاي مواد غذايي وعدم محدود نمودن خودبه استفاده از يك نوع ماده غذايي.

عادت هاي نامناسب غذا خوردن:

عدم تغذيه متعادل، مناسب ومتوع كه مي تواند منجر به بروز چاقي، سوء تغذيه، بيماريهاي قلبي عروقي، ديابت، فشارخون ، سرطانهاي روده و... شود.

روش هاي تغيير:

كنترل و حفظ وزن بدن در حد مطلوب

استفاده از مواد غذايي متنوع

انتخاب رژيم غذايي مناسب كه چربي آن كم وحاوي مقادير زيادي غلات، ميوه وسبزيجات باشد.

انتخاب رژيم غذايي مناسب كه حاوي مقادير كمي از مواد قندي، نمك وچربي باشد.

استفاده از شيرو لبنيات در رژيم غذايي روزانه.

ورزش مرتب و روزانه:

ورزش كردن مرتب و روزانه با تنظيم سوخت وساز بدن شده ونقش بسزايي در سلامت انسان دارد وباعث تقويب قلب وريه وعضلات بدن شده، خطر حملات قلبي، فشار خون بالا وديابت را كاهش داده باعث سوزاندن چربيهاي بدن شده وبه ما كمك مي كند تا وزن خود را كنترل و در حد قابل قبول حفظ كنيم. وباعث تقويب استخوانها شده و خطر پوكي استخوان را كم مي كند. انسان را قوي و انعطاف پذير كرده ودر برخورداري انسان از يك فيزيك بدني مناسب وهيكلي زيبنده كمك مي نمايد همچنين باعث مي شود پوستي سالم وشاداب، چشماني شفاف و مويي سالم داشته باشيم و هميشه شاد وخوشحال بوده وداراي يك نگرش مثبت به زندگي شده و از انگيزه كافي جهت فعاليت برخوردار باشيم . آرامش داشته وخواب راحتي داشته باشيم.

عدم تحرك و ورزش روزانه:

عدم تحرك كافي ونداشتن يك برنامه مرتب وروزانه ورزشي وبي تحركي باعث مي گردد انسان درمعرض ابتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي ، فشارخون بالا، چربي خون بالا و درصورت استعمال سيگار تشديد اين موارد گردد.